Kurs dag ett

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 20
TISDAG 160517
Rebecka & Ruben
GRATTIS
Norges nationaldag
 
 
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
Det djupaste hos henne var sömnen
 
av; Sacha Guitry
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Och så ringer plattan igen....
Ny dag som väntar.
Jag undrar bara...vart tog natten vägen???
 
En dusch och så en frukost som är av denna värld.
Njuter en stund och känner en skön känsla av mättnad.
Min dag rullar igång.
 
Nu är det en liten kurs som väntat...lyftteknik i Björn-kulla....
Skall vara där hela dagen från åtta till sexton.
Och vi lyfter med snitsiga saker och olika tekniker.
Nära och lite i taget.
 
Så vi åker i väg och jag är 100 % säker att vi skall vara i Stuvsta.
Och av en händelse ringer Beatrice till Maria och frågar om 
hon vill ha skjuts... och jag känner att det är något som inte är rätt.
Fråga vart vi skall va... säger jag...Björn-kulla säger
Beatrice.
 
Bra där, tur är jag bara vid flaggplan så jag har inte åkt för långt.
Och det är ju bra, mor Björn-kulla. Vi hittar en P-plats till Lill-bilen.
Och så var vi på plats.
 
Jag känner att det kommer bli rätt så skoj, vi gör andra saker än 
omvårdnad, man får ett annat förhållnings sätt till varann.
Så detta blir kul.
 
Kaffe på för middagen och eftermiddagen, lunch vid Visätra.
Vad vi lärt oss i dag...tyngdöverföring. använd drag, glid och Björnbältet.
Vi tår träna lite på att använda lift och hur man lättast tar bort sele under bena.
 
Om jag är nöjd med dagen...Jo så klart alltid kul med utbildningar.
Om man gjort det förr...jag det har jag. Men lite annat i alla fall.
Vi har roligt och vi bjuder på skratt.
 
En innehålls rik dag och bra människor som var med.
Vi har den slutliga kursen på torsdags eftermiddag.
Så nu far jag hem... och bara är....
 
Tar en kaffe med dottern min, hon har lite 
att bjuda på. Snackar lite och hon berättar om sin resa.
Mycket kul hade hon.
 
Middag skall fixas och jag skall fixas och allt skall fixas.
Men nä det skiter jag i för jag är så trött.
Kollar lite på nyheter och väder.
kommer mer sol nu...
det är bra.
 
Avslutar dagen med att kolla på lite TV.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0