Ledig dag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 19
LÖRDAG 160514
Halvard & Halvar
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
Jag tror ibland att Gud när han skapade
människan något litet överskattade sin förmåga.
 
av; Oscar Wilde
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Helt fantastiskt...jag har sovit i åtta timmar i sträck.
Jag har sovit hela natten utan att vakna eller bli störd.
Det är något jag skall fira med en glass i dag :)
 
 
Det är nu hög tid för min frukost, och medicin.
Nytt kort på min frukost i dag, 
då de gamla hängt med sen....??
 
Gubben skall meka bil och jag skall fixa blomådor.
Jag skulle vilja hinna med att fixa blom,mor på gravarna också.
Hoppas det.
 
Så det börjar med att jag skall köra gubben till garaget, hämtar saker där i från.
Nu mot hans arbetsplats...och Saaben, och lämnar honom där.
Han skall laga bilen.
 
Jag kör och hämtar lite jord som jag skall ha till fixa blommor påbalkongen .
Och säckar till gravarna, där skall det också fixas i dag.
Gubben skall bara fixa bilen....
 
Väl hemma så fixar jag i ordning tvätten då jag har tvättstuga två.
Lakan och badhanddukar...Måste tvättas i väldigt varmt vatten.
Så börjar jag med mina pelargonier på balkongen.
 
Min mobil ringer...det är gubben,
OK jag kommer. Fel multe rem vi skall kolla på biltema...
Men här finns det ingen till Saaben.
 
 
Så vi får åka till Älvsjö.
Mekonomen skall tydligen ha rätt rem.
Och jo nu till bilen, lite brott nu, tvätt stuga 14.00.
 
Väl hemma så är det bara att hämta tvätten och gå ner.
Och så in i maskiner och upp en timme.
Fixa vidare på blommor hemma.
Blir så bra så.
 
Nu är det ner till tvättstugan igen, skall hänga och lägga i tumlaren.
Bara en kudde och kulörtvätt kvar. Upp och gör färdigt blommor. 
Nu är de fina och ser pigga ut i nya jorden.
 
Ner och fixa de sista maskinen i tumlaren.
Upp fixa mat, och se där nu är gubben hemma, jag ser att han är'lätt besviken.
Så nu blir det väl inge plantering på gravarna....
MORRRRRRR
 
Nä han är sur och häller i sig en öl...OK
blev det bättre av de???
Tror inte det, det ända som blir är att jag INTE kommer i väg.
Här lovar man och se det håller inte.
Skit gubbe.
 
Nu kan ju du räkna med en grinig bitch.
Jag gör mitt klart och skiter i dig, 
Du är så jävla inkomplett...
 
Nog om detta jag får ha min tankar för mig själv och fixa med detta senare.
Middagen käka jag själv då jag har tvätt att fixa, gubben kom från toan 
när jag gick ner till tvätten. Så synd om dig då...
Men jag har saker att göra.
 
Färdig och då går jag hem, det är ju inte så mycket kläder.
Men det är jobbigt att vara i tvättstugan i alla fall.
Men nu är det klart och nu när jag kommer upp
fixar gubben köket utom maten.
 
Jag kollar lite på fb och nyheter...skall kolla mello.
Hoppas att det finns bra låtar där.
Lägger mig på sängen för att denna tv vi har i 
sovrummet ÄR det bättre ljud på.
 
Mello börjar och det är sjuk bra låtar.
Jag tror många har bra chans...
Men håller på frans.
 
Somnar efter alla låtar är trött.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0