Marknads dag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 21
LÖRDAG 160528
Ingeborg & Borghild
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT
 
Vi bedrar oss alltid två gånger om de 
människor vi älskar - först till deras
fördel, sen till deras nackdel.
 
av; Albert Camus
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
jJag har sovit som en stock nu på morgonen, 
jag var så slut i går efter tvätten att jag inte kunde somna
när jag lade mig. Sen var jag vaken i natt för värk i benen.
 
Men nu på morgonen är det i alla fall hög tid för 
frukost.
 
Njuter också av en kaffe.
Så skall i väg på marknad nära Nynäshamn i dag,
jag och gubben. Skall även fixa blommor på mammas & pappas grav,
lika så brorsans. Det kommer att bli sommar fint.
Bilder kommer längre ner.
 
Förs över till Brinken på en kaffe.
Snacka lite med dottern, vi ses sällan i veckan eftersom vi jobbar.
Det är lite tråkigt kan jag tycka, när ens barn är vuxna och jobbar själva,
man hinner inte med att vara kramig då....
 
Jimmie jobbar och är med fru och kompisar, där hinner jag att
träffa Nea mer än jag träffar min son. Jerry träffar jag sällan...
ja vara när någon fyller år. Rickard ja han kommer i bland hem hit på kaffe.
Camilla hon träffar jag mest på helgen om hon är hemma.
Tur att man har telefon.
 
Nä men då kör jag dagen då....
Kommer ut på parkeringen och upptäcker ...
min bil var är min bil???
Men vänta tjuven har ställt en annan bil här :)
 
Ha ha ha ha 
Min son har lånat den han skall i väg med familjen i dag.
Det blir lite så när man har många som skall med,
låna då mammas bil :)
 
Nå väl vi far i väg nu en stå fika på brinken som jag sa.
Och så är det väl bara att låna en sopsäck och spade.
Nu så far vi mot Hornbach...Blommor.
Klart då tar vi en MAXI vid Länna... Lunch.
Det blev vist en massa folk här. Så då är det bara att vänta på sin mat.
Sallad, kyckling, jag börjar låta som min kollega Lydiah.
Bara äta kyckling.
 
Men då far vi mot Masmo mot Nynäs, marknad där.
Massa stånd, massa folk hitta lite saker;
ost salami, tofflor, tröja, en Bambe Bbee,
En present till mors dag :),
rygga till gubben.
Nya tofflor
Fin tröja
Min Bumble bee
Till mors dag :)
 
Nu far vi mot Skogskyrkogården......
Greger får nya blommor, men blev lite förvånad,
Alla blommor från mars månad är borta???
Varför???
Gregers grav mars 2016
I dag efter jag har satt två nya blommor.
 
Nå väl vi far till Botkyrka och sätter nya
blommor hos mor & far också.
 
En kaffe på Shell tar vi sen är det bara att brassa hem.
Här har jag en son som väntar. Han är för go min kille.
Sitter och kollar fb och snackar på luren sammtidigt.
Han skall i väg som vanligt.
 
Jag plockar upp allt och fixar med balkong blommor.
Ser så bra ut....
 
Nu blir det middag och sen så är det lugnt och skön kväll som gäller.
Det är lunchkorv med potatis och sås så klart. Juhani är också hemma och äter med mig.
Så vi är en hel familj på middag :) Känns alltid lika bra.
 
Nu skall man bara ta det lugnt och njuta av ledigheten,
Jag har tre dagar och dom är viktiga för mig, jag behöver värkligen dessa.
Det blir lite pyssel eftersom jag skall fixa två små grattis kort till
Astrid och Robert.
 
Nu är det lite Avatar koll :)
En bra film och är kvällens underhållning.
 
God natt. 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0