Mors dag

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 21
SÖNDAG 160529
Yvonne & Janette
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
Men både kvinnor och män grips ibland av både insikter och begär,
som det inte är så lätt att få inunder någon sortts rationell eller 
moralisk synvinkel
 
av; Hjalmar Söderberg
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar av att min kropp känns stel och orörlig....
Min första tanke är...jag har sovit länge :)
Ja det har jag :) 07.20 :)
 
En hel evighet om du frågar mig.
Tackar för den morgonsömnen.
Känns strålande.
 
Solen lyser över denna speciella mors dag.
Jag känner att det är så...fantastiskt bra :)
Det är tid för morgon rutiner fast lite bakvänt.
Frukost...
behöver inte ha mer beskrivning än den:)
 
Varmt gott kaffe,
är också en självklar sak.
Njuter till tusen.....
 
Min dag är i gång så då tar jag ett skutt in i duschen.
Eså skönt det var då...Nu har vi alla saker på plats och
jag kan fortsätta min dag.
 
Får besök av Tompa, här skall spelas på hästar.
Hoppas dom vinner något i alla fall, skulle vara kul.
 
Påsen från Ösmo marknad, som skall öppnas i dag.
Lite fika och titta på vad det är i påsen.
Fint halsband och örhängen.
 
Tack för detta:)
Gubben fixar middag och det smakar ju gott.
Vi fortsätter dagen så jag kan fara och handla när
min bil är tillbaka.
 
Tror den kommer 18.tiden.
Men Tompa och Ari skall åka till Strängnäs...
Kolla på lill kåken om vad som skall göras med den.
Då blir jag ju ensam nu då,
min son har gått ut för att träffa kompisar.
 
Ja då var sonen här med bilen...Tack gubben.
 Då skall jag ta mig till Willys och handla...
Totalt tomt i kylskåpet...
 
Väl hemma igen känner jag att det har varit en lång dag detta.
Och blir så där seg man kan känna sig efter en lån arbetsvecka.
Inge skoj alls. Det blir att dumpa ner kroppen på soffan och kolla lite på TV.
Och ...somnar till.
 
Det är inte det som man skall göra utan jag skall ju bara vara vaken nu hallå....
Oj klockan blev ju 20.30 bara så där....Det är lika bra att krypa ner och kolla på Beck.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0