Och nu till denna vecka

 
SUPER FARMORS BLOGG
VECKA 19
MÅNDAG 190509
Reidar & Reidun
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
Skulle det vara enklare, 
om regeringen upplöste folket
och valde ett nytt??
 
av; Bertolt Brecht
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Jag hoppa upp när plattan ringde...
Konstigt har sovit enormt illa, var tvungen att sätta på tjocka
nattstrumpor, brallor (mjukisar) och tröja.
Det har varit kalt. Men klockan 0410...isch
blev det varmt...av med täcke, brallor och sockor.
 
Men i alla fall är jag uppe nu och skall väcka Juhani strax.
Vi skall ner till Brinken där jag skall lämna honom...
Han skall ha en sjuk Linus....
Jo han har feber igen.
 
Då far jag upp för att plocka Maria och så till jobbet.
Men vänta nu vad är detta??? Är det kö från Flaggplan???
Hur kommer det sig??? Jag kan inte tänka mig att det är så här mycket kö nu...
Har aldrig varit så jö.....
 
Men vi kom till jobbet lite sent men ändå i tid.
Det betyder att jag han innan sju.
På med kaffe och fixa frukost till våra gäster.
Fullt kalas.
 
Tänk att en måndag som denna är så bra att man inte kan riktigt fatta det.
Inga stora saker vit utcheckning, inga konstigheter vid incheckning.
Och så var det lunch...Ugnspannkaka med fläsk, 
rivna morötter och lingon sylt.
 
Sen blev det lite på Life Care...Camilla och jag...:)
Det gick ju bra...inga stora svårigheter.
Mins nästan allt...:)
 
Nu skall jag hem...men innan det tar jag mig till
Rosenhills skolan och pratar om nytt tjänstekort...
Mitt är inte så roligt.
 
Så nu är vi på G hem jag lämnar Maria på centrum och far upp till mig.
Bestämmer mig för att tvätta pärlan...
Här är han, lite smutsig :) 
 
Och så var det middags dags...fixa lite med maten.
Det blir ugnsstekt korv. Det är gott tycker jag.
 
Gubben kommer så där lagom nästan, men sonen lyser med sin frånvaro.
Vart är han nu då??? I stan så klart med kompisar.
Ja ja
 
Nu är det bara att ta en paus...jag är gräsligt trött.
Mycket i dag och massa oros moment.
Så är det att vara mamma..
 
Tv koll och lite slappa efter ett skönt bad.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0