Ok min lägenhet är svin kall......

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 20
SÖNDAG 160522
Hemming & henning
GRATTIS
 
Hel. trefaldighets dag
 
DAGENS CITAT.
 
Världslitteraturens mest utsökta skatter 
blir kattguld inför ett ark
 med den älskades kråkfötter.
 
Ryskt ordspråk
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
En ny dag spirar och jag känner mig inte 100% bra.
Har en ny förkylning på G och ett svinkallt hus att vara i.
Bara för att det är slutet av maj så behöver man inte slå av elen.
 
Elementen är kalla och hela rummen är is kalla.
Har nu satt på mig alla kläder, tofflor och torgvantar
och jag fryser fortfarande.
 
Fixar med frukost,
äter den men kan inte njuta av den.
Allt är så förbannat kallt.
 
Men en mugg varmt kaffe kan vara bra att hålla i
medans jag kollar lite nyheter.
Se så nu är det bara att plocka upp Maria 
för att fara till jobbet.
 
Så nu är jag här och det är lugna gatan....NOT,
fyra gäster vaknar samtidigt och vill ha hjälp nu
gärna för en timme sen.
 
Så nu är det klart....Då skall vi organisera upp de hela....
Ja det fungerar bra... nu verkar allt vara lugnt.
Men nej nej nästa sak massa saker...korridor städning, rum städning,
och igen.... 
 
Lunch på G då sätter vi oss till bords...det ser bra ut.
Dillkött utan smaken av dillkött, mörk kött i ställe för ljust kött.
Bara ättika smak.
 
Nu undrar jag om hela min dag skall vara så här....
Bara massa mer jobb om man kan säga så.
Men det kan ju bara vara så ibland.
 
Nu kommer kvälls förstärkning,
Och då får vi igen städa två rum och massa annat....
Livet på en pinne....man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet.
 
Nu lämnar jag varmt över dagen till kvällen och tar mig hemåt.
Maria blir avsläppt hos sig. Jag far hem för att hämta lite saker innan vi skall på middag.
 
Nyss hem kommen efter en trevlig middag på Brinken.
Kul att bli bjuden tycker jag.
Slipper laga maten själv.
 
Nu skall jag göra kväll med ett bad och sen lite tv.
 
Ha det gott.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0