Skall bli fotad igen

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 19
ONSDAG 160511
Märta & Märit
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Livet är ett kreativt misstag
på väg mot bättre lösningar.
 
av; P.O. Enquist
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Lång sovmorgon....2 timmar längre än vanligt.
Upp sju och fixar frukost, jag sätter lite musik i bakgrunden
och ser ut på solig morgon. 8,9 men det är OK.
 
Jag skall ju se om Maria hör av sig sen,
så jag kan plocka upp henne.
Men nu en morgon som jag skall njuta av.
 
Ringer handkirurgen på Sös...
Dom kommer att ringa 10.15, bra då hinner jag njuta av lite musik
och lite kaffe. Jag är lite seg i dag undra varför.
Vill ha lite energi på slag tack.
 
Nu ringer luren...
Ja ha ja jo det är från Sös. Nähä nä... ingen tid till Magnus förrns i slutet av juni...
OK någon annan då??? ja ja jag tar vem som.....Per låter bra,
OK 25 maj kl:13.50 bra tack.
 
Så nu var det grejat...Hoppas dom hittar någon lösning till min värkande hand.
Jag blir lite irriterad på denna molande värk. Vill ju ha det behagligt när
jag jobbar och vill kunna vakna utan värk.
 
Skit i detta nu, jag far till Tullinge för att invänta Maria som är på möte där.
Vi tar en kaffe och så tar jag en paj. Det blir bra det.
Innan hinner jag till Apoteket och köper kalcium.
Hoppas på att slippa sendrag i bena.
Nu är hon ju här och vi tar lite lunch.
 
Vi pratar lite och Maria behöver lätta på hjärtat, jag lyssnar och försöker trösta henne.
Inte så lätt alltid, men jag tror att det blir bra.
Vi far mot jobbet och jag skall gå upp till skolan för att få ett nytt kort...
 
Men va??? Inget nytt kort jag måste ringa IT först...
Ok hur krångligt skall detta inte bli...
Vi går upp till jobbet och får då sällskap av Pia Å.
 
Har en kväll att avgöra med Lydiah och ACP,
härlig kväll blir det.
 
Och så kom nä hä nr: 2,
Jag kan inte gå på begravningen som jag planerat.
Det blir Camilla och Maria.
Ja ja vad är en bal på slottet.
 
Nä nu skall jag fixa kvällen här.
 
 Vi fixar massa saker och till och med rengör en ugn.
Och helt apropå är klocka så pass att vi skall åka hem.
Ner för att byta om, upptäcker att avdelnings telefonen är 
i min ficka.
 
Lämnar den och sen far jag och Maria he,
Lite kaffe och sen sängen
 
God natt
 
HAKUNA MATATA.
Det är ord som är bra.
//SUPR GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0