Sol ute :)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 20 
ONSDAG 160518
Erik
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Ingenting kan skapas ur ingenting.
 
av; Lucretius
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar fyra gånger på morgonen.
04.30, 05.10, 05,45 och 06.50
Har kollat klockan och kommenterat den....
>Inte nu sova lite till<
 
Sen var jag uppe där runt sju....
Tänk om jag kunde få en lång sovmorgon så där till 10, 
vilken lyx det skulle vara....:)
 
Men jag är uppe och här skall man fixa frukost....
Ett samtal från Camilla kom,
Ja ha ja hon vill att vi fikar på Rosenhill innan
hon skall till jobbet.
 
Det kan man väl göra, nu på morgonen är det väl
inte så många där. Så vi far dit efter hon har lämnat
Linus på dagis.
 
Då blir det för mycket med socker på kakan och jag mår så jävla skit.
Så jag far hem och kollar lite var jag skall hinna stoppa i munnen utan
att det blir sött. Vatten massa vatten.
 
Ner till Willys och handla... och sen hem med varor, ja jag ser att jag behöver tanka.
Får göra det senare jag hinner inte nu. Lunch med Juhani och sen vila.
Jag mår så illa efter jag äter...Varför???
 
Jag tar en napp jag behöver vila.
Och jag hör att sonen snackar i telefonen.
OK då måste jag säkert gå upp för han skall i väg och jag 
Bör hämta mer medicin till mig...
 
Så Innan jag lämnar huset ringer jag till Telenor och
fixar ett nytt sim kort till mobilen. Så nu kan jag fara ner till apoteket.
Hämtar ut värktabletter och lite annat.
 
Sen hem och fixa med mat, lövbiff, potatisgratäng
och grönsaker, Linus får köttbullar.
Han och jag väntar på päronen som skall komma och
vi skall slå lite golfbollar.
 
Så här kommer dom nu.... Vi åker ut mot Grödinge.
Här blir det lite roligt med Linus han skall minsann ut på gräset.
Vilket man tydligen inte får. Så jag distraherar han med lite bollar som han kastar ut.
 
Vi tröttnar han och jag, så vi gick till putt tränings gräsmattan.
Linus lyfte upp hål pinnen och lade i bollar,
jag gjorde det mamma titta jag kan...
Så söt.
 
Hem i gen så vi var bara ute 1 och en halv timma.
Skönt att komma hem för det är jobb i morgon....
Skall ta lite kaffe sen lite tv och sängen
Slut för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0