Till sös.....Igen

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 21
ONSDAG 160525
Urban
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
 
 Att aldrig tala om sig själv
är en mycket raffinerad form
av hyckleri.
 
av: Fredrich Nietzscher
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
I dag har jag svårt att vakna....
Trött mössa nr.1...det är jag :)
Men nu skall jag minsann ta tag i dagen .)
Njuter av min frukost och ser till att dagen börjar bra,
trotts tokig morgon. Jag måste nog säga att man är rätt rolig,
först vill man inte vakna eller gå upp... sen studsar man upp som om inget är galet :)
 
Nå väl jag vet att nu är det en ny dag som skall avkunnas och att
jag skall till Södersjukhuset....Nu skall vi ta reda på hur jag skall göra med min värkande handled.
 
Nu sitter jag och lyssnar på min dotter som sjunger...
Man blir lite extra varm så klart... Det var en tid då hon körde järnet
med sitt musik intresse. Låter bra och hon hade kul.
 
Men då skall jag göra mig färdig för att ta mig till Södersjukhuset.
Här skall vi kolla min handled och se vad det finns att göra.
Har så djävla ont så det fungerar inte.
Jobbet börjar bli lidande.
 
På sös med min hand. Vad vill jag höra???
Att den är OK att värken kommer att sluta nu....
Hittar en parkering så lätt, bara för att jag har gott om tid...
 
Klart och väntar nu på läkaren, han heter Per hoppas han är en bra en.
Alla är säkert det men jag vill ha en läkare med mirakel doser till mig.
Han klämmer drar och det börjar brinna i handleden.
Och så gick han och prata med en annan läkare .
Han kom tillbaka.
 
Ja ha ja jo men det är ju artros här och lite trasigt.
Vi prövar med inflammations härmande tabletter först.
Sen kan vi väl höras om det inte fungerar.
Och då finns spruta med kortison.
Bra det är ju bra..Eller??
 
Om det inte funkar så skall vi nog steloperera hela leden...
Ja ha och då försvinner värken???
Ja så klart den gör då....
 
Varför pröva allt annat först??
Tror dom att jag tycker det är skoj med tandvärk i handen??
För allmänhetens kännedom så tycker jag inte det är skoj.
Jag kan nog slänga den i köttkvarn.
 
 Men då plockar jag ut medicinen som skall göra mirakel...
vilket jag ändå hoppas på. Jag kan ju kanske kan klara mig med
att det lindras av dessa tabletter....
 
Nå väl här skall man göra sallad till middag och med räkskjärttar...
Fasen vad gott det blev.... blanda i ordning en dressin som blev
god och så passande.
 
Fixa matlåda till gubben och sonen.
Han trivs fortfarande, sonen alltså.
Är kul att han har jobb.
 
Nå väl efter en hård kväll tar jag och
drar mig tillbaka och kollar lite tv.
Ha en fin kväll.
 
God natt
 
 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer
Postat av: Days by Johanna

Hoppas tabletterna verkar mot smärtan

2016-05-26 @ 11:20:53
URL: http://daysbyjohanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0