Vad är det i dag....?

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 22
MÅNDAG 160530
Vera & Veronika
GRATTIS
 
 
DAGENS CITAT.
Gör små saker med stor kärlek.
 
av; Moder Teresa.
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Måste bara flika in att i natt 00.05 ringer gubbens klocka och han är så veck 
att han inte förstår att det är mitt i natten. Jag ber honom 
ställa om klockan eftersom det har varit strömavbrott.
Han tror att jag driver med han att klockan har ringt...
Vilken cirkus.
 
Men nu är det måndags morgon och jag har väl lite ångest för dagen....
Lite mycket jag vill och lite mycket jag inte kan göra.
Så jag tar tag i dagen och känner 
att jag bör börja med 
frukost.
 
Nu kommer de där spännande dagen och mitt besök hos Mia.
Det är lite så där jobbigt eftersom jag har kommit på massa saker som jag lägger min tid på...
Man kan fråga sig..varför??? det är en tvångsmässig sak som lindrar ångest...
Jag räknar, ställer allt i ordning särskilt i affärer, jag städar alltid lådor på jobbet,
finns det t.ex. låda med plåster bör största plåstret stå längst bak så klart.
 
Hemma är det skåpen porslin och kläder...måste ligga i rätt ordning.
Diskbänk som alltid är skitig... måste torka, torka, torka.
Mitt torkande på fläker här och där, blir aldrig grundligt gjort.
 
Men det är ju bara en liten del, allt äckel som finns överallt då...
Vad gör jag med det???? Ja i dag kan ja skita i det och bara låta det va,
för ett par månader sen skulle jag gå i taket.
Jag börjar hitta mig själv.
 
Mitt vikande...alltså kan inte ens se en servett ovikt.
Jag är framme direkt och viker, flyttar på dukar och soppar av bord,
särskilt där jag skall sitta.
 
Nå väl detta blir säkert bra jag får nog bara finna mig i hårt
jobb att sluta och alltid tänka, "det gör inget, det funkar en då".
Tänk vad lätt det är att läsa detta här och nu, men det är 
fan inte lätt.
 
Men det fungera rätt bra med Mia i dag, vi övade lite på fina fläckar och annat skit.
Var hemma igen där vid nio och hämtade då upp lådan till Maria som hon skall ha.
Mia åkte tillbaka till sjukhuset och vi skall se där på tisdag i gruppterapin.
 
Till min dag som då kommer är ju då bara att vara i det vackra väder vi har.
Solen är på plats och det är sommarvärme. Har längtat mycket efter detta.
Skall bli skönt med värme på min arm, hoppas det fungerar.
 
Lunch och kaffe på brinken blev jag bjuden på.
Det var bra för då behöver jag inte fixa själv.
Och sen var det bara hem och njuta ännu mer av solen.
 
Fixa middag till gubben, kyckling så klart med potatisgratäng och grönt.
Det är standard här hemma ...Kyckling alltså.
Men det blir bra för gratängen var super god.
 
 
Jag skulle ha åkt in till stan och grönan i dag.
Det blir inget eftersom jag har lite för ont i min hand och
vill inte stå där halva natten och bli irreterad.
Men det är Deep feber i stan.
 
Nu är det kväll och jag skall bara vara och vila,
min hand gör bajs ont.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0