Vi har försommar :)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 18
MÅNDAG 160502
Filip & Filippa
DAG 123
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Jag misstror kameler.
och för den delen alla andra
som kan klara sig utan någonting
att dricka en hel vecka.
 
av; Joe E Lewis
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Gubbens klocka ringer...:( jag är liksom "tvungen"
att köra han till jobbet. Hur kul på en ledig dags morgon var det????
Men upp in i en varm dusch och på med kläder intag av en god
frukost.
Nu blir det bara en mugg ny brygd
kaffe
 
 
Nu i väg i morgon rusning.....
lämna gubben på jobbet, han skall ta moppen hem i kväll.
Så jag skall ner till Willys och handla...
När jag kommer dit ser jag att dom öppnar 11.00 i dag..
Vad konstigt, har aldrig hänt.
 
Då tar jag ICA i centrum och handlar de viktigaste.
Kan åka till Willys en annan dag.
Upp med varor och plocka in i skåpen.
 
Då skall jag ta en lunch med en ettrig Juhani,
han måste bara ha vaknat på fel fot i dag.
Men jag skall ju snart lämna han ensam
hemma, jag skall plocka Camilla hos sig.
Nu är det Linus tur.
 
Bär av till Älvsjö han har en special öronläkare där.
Röret sitter bra och då är det vätska bakom de andra.
För mycket vätska leder till öroninflammation.
 
Så hon får nu instruktioner om vad som skall göras.
Jag tror det blir bra och ett per år.
Men väntan dit är jobbig.
 
Men då är det ju bara att ha en bra eftermiddag då....
Lämnar Camilla och skall åka hem, vad händer då????
Jo min bil får upp motorlampan....
 
Men satan i gatan, vad är det nu???
Jag startar igen och ser att den lyser all.
Ringer lite runt och skall just ringa min son....
Men vänta Thomas kanske vet....
 
Så nu är det så att jag får prata med Thomas och
han säger att jag skall komma till
Högdalen med Bumble bee. 
 
En kompis kan titta på den, han jobbar med VW bilar.
Så jag packar in mig och åker, lite nervöst är det då
jag hatar lampor på instrument panelen....
 
Väl där kommer Thomas också dit och vi pratar lite med Henrik.
Jo vi fixar en dator koll och jo vist är det galenskaper....
Men nu är det ju så att jag kan få hjälp med detta :)
Och då är det bara att fixa ....
Eller....
 
Nu är det allt kväll och eftersom Thomas och Henrik fixa bilen 
och Thomas skall hjälpa han med en sak så tar jag
Linus tillbaka till mig...Mamma
kommer vid 18.30
 
Middag i dag....
Sketti gott, men det tycker inte Linus...
Han äter bara pastan....
Skit samma han petar i sig lite i alla fall
Så nu har jag gubben hemma som har jobbat
över eller in fredagen.
 
Hej och hå kvällen är nu här och jag är trött,
borde jag inte vara utvilad???
Känner mig trött satan.
Inget ovanligt heller.
 
Tar ock kollar TV lite och sen får vi se...
somnar nog.
 
 God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0