Barnbasar

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 46
SÖNDAG  161120
 Pontus & Marina
GRATTIS 
 
FN:s dag Barnkonventionen
 

FN:s konvention om barnets rättigheter, eller barnkonventionen som den också kallas, antogs 1989. Barnkonventionen är grunden i Plans utvecklingsarbete.

Konventionen innehåller rättigheter som varje barn ska ha och gäller alla upp till 18 år. Sverige var ett av de första länderna i världen att ratificera konventionen 1990. I dag är det bara USA som inte har ratificerat konventionen.

DAGENS CITAT 
 
TA EN KLUNK VARMT VATTEN
 
Ett glas kallt vatten kan lugna dig 
mer än någonting annan dryck.
 
En kopp varmt vatten gör dig
ännu lugnare.
 
av;
Paul Wilson
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 Klockan fyra står Haylie och gråter i 
tv-rummet. Jag tar med henne i min säng.
Hon somnar om så sött.
 
Jag somnar också om men får en dröm om att min lilla son
skall opereras men rymmer från stället. Han hamnar i en
kra jjacka som dom har honom i. Svettig dröm kan
man lugnt på stå.
 
Läkarna var lite udda också för inte tala om mig.
Jag leta efter min mobil!!!!!
Konstiga saker :)
 
Men sen eller rättare sagt nu är klockan 08.10
Jag sov länge och det var skönt för mig som inte sover
så bra på nätterna.
Antingen har jag kramp i mina ben eller så drömmer ja
de mest konstiga saker och vaknar helt slut.
Det är jobbigt.
 
Men i dag är det OK jag skall äta min 
FRUKOST
innan resten av familjen kommer
upp, egen skön tid är en bra start på dagen.
 
Göm dig i ett tomt rum och vakna som du vill.
Det tar bara några få sekunder att landa.
Så upplyftande.
 
Tiden är inne för en kopp varmt kaffe.
 
Till min dag.
 
Barnbasar i Södertälje, det kan vara något.
Skall titta lite på hur vida det finns byxor till Linus,
tröjor till Haylie och kanske till andra tjejerna också.
 
Nu är klockan så pass att jag och Nea skall
bege oss mot Södertälje, för att fynda saker.
Så jag hämtar bilen.
 
På vägen mot barn basaren.
Oj vad många bord det var i dag.
Det är ju så mycket så det kommer att ta hur lång
tid som helst.
 
Hittar massa saker till alla barn, nästan till alla.
Haylie är det lättast att hitta till. Alla har
kläder i storlek 98/104.
 
Så då har vi allt och lite till som vanligt.
Jag handlar alltid så mycket, men det är ju överkomligt pris.
Jimmie blir oftast lite grinig för att allt vi handlar.
Men va då, bättre saker kan man leta efter för detta pris.
 
Väl hemma fixar Nea stuvade makaroner och korv.
Inge lyxmat men suverän söndags middag.
Anthony är här lika så Juhanis flickvän.
 
Jag skall lägga mig och slappa lite så jag är färdig i morgon.
Lite obehaglig känsla har jag. Vad kommer att hända??
Hur länge kommer smärtan att hålla i??
Hur blir det sen?
 
Till min kväll, lugn och ro och
lite tv förstås.
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0