Blåst...inte min grej........

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 45
MÅNDAG 161107
Ingegerd & Ingela
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
FANTISERA
 
Tänk dig att du befinner dig på en idyllisk söderhavsö.
Se dig själv i den solblekta sanden. Lägg märke
till vad du har på dig, hur avslappnat du står där,
hur det lätta vinden blåser i ditt hår,
lugnet, leendet i ditt ansikte.
 
Föreställ dig sedan hur det
känns att vara där. 
 
av:
Paul Wilsson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
I dag upptäcker jag att min vecka har bestått av rätt datum hår på bloggen
men helt fel dag, det har varit onsdag hela veckan.
Det är ju sånt som kan hända när människor är
trötta, slarviga eller baraouppmärksammad .
 
Ny vecka är det i dag och jag hoppas alla dagar kommer rätt
denna vecka, måndag alltså, nu är ju klockan redan sex
och herrarna i hagen har åkt till jobbet.
 
Jag har fixat med morgonrutinen och nu sitter jag med min
FRUKOST.
 
Så skall jag nu kolla lite nyheter och dricka en varm god
KAFFE. 
 
Jag gör mig klar för att åka
till södersjukhuset och
Sargej min smärta 
läkare.
 
Jag tar Huddinge vägen och det går 
mycket bra. kommer enda fram till avfarten 
mot Gullmarsplan .  Tvärtom stopp det tog 40 
minuter att komma er till Ringvägen . 
 
Nu måste jag ha bra flyt för att komma
 fram till Sös .  Hinner precis till
9.00 att jag har sån tur.
 
Här händer inte så mycket , in
läkare vill inte ge mig mer medicin 
utan jag skall lära mig leva med tandvärk 
i min arm. Vilket jag inte har någon lust
att göra, jag anser att jag skall kunna 
ha livskvalitet . 
 
Men här kommer man på att jag
skall försöka ta mig hem.
Är lite trött på att
inte få hjälp . 
 
Jag åker till Willys och storhandla.
Så mycket det blev. 1.500 för
massa kassar. mat till i dag och
resten av veckan.
 
Hemma får jag hjälp med att bära
kassar .  Tur att Juhani r hemma.
Vi tar en lunch tillsammans . 
 
Hämta barn och det är ju kul. 
Haylie blir glad även Joline . 
Stora tjejer sitter  i bilen och vänta.
 
Hemma är det bara att fixa mat.
Linus kommer också hans
föräldrar är på möte.
 
Vi äter och det är korvgryta 
smakar väldigt tacksam. 
Stark blev den men fixa
den så man kan äta mer.
 
 
 Camilla och Thomas omger och det blir 
mycket snack om saker som hände förr, 
Thomas och Jimmie Örebro av garv . 
Vilken trevlig kväll.
 
Nu skall barnen sova
eller hur det går ju inte så bra.
Så nu klockan  20.57 är måttet 
rågat.
 
Men nu skall det sovas . 
Jag kollar nu lite tv.
Försöker få värme till sängen . 
 
God Natt 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0