Domen om min hand, den högra

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 46
TORSDAG  161117
 Naemi & Naima
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT 
 
SLAPPNA AV
 
Spänn en grupp muskler i taget - till exempel
i armar eller ben - och slappna sedan
snabbt av igen. Kontrasten mellan
"spänd" och "avslappnad" visar 
hur det verkligen känns att
vara "avslappnad".
 
Dröj kvar i den känslan.
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag vaknar till att Haylie är så super ledsen och gråter,
hon har sprungit in till tv rummet lagt sig på golvet.
Vet inte riktigt vad som hände, men att det var lite
oroligt visar ju klockan 04.05.
 
Sen är det Aris mobil som går på larm 05.20,
och det är ju inte så skoj vill jag lova.
Somnar om och vaknar till att Johanna
skriker på sin syster.
GGGgggrrrrrr
 
Arg, skit arg, va fan kan jag få sova eller?????
Går upp en smula putt, tar en dusch känns bättre.
Fixar frukost och in tar den, så mycket bättre.
Jag kan äntligen känna mig vaken.
FRUKOST
Stör mig inte jag äter frukost
Min tid på morgonen, eller hur.
Det är värsta draget på barnen tror
tre av dom vaknat med
 huvudet under armen.
 
Vilken morgon, det är tufft och det är trångt,alla
parter har påverkan och det kan vara
jobbigt innan allt kommer på plats.
 
Nå väl min dag skall nu fortsätta med
att ta mig till Liljeholmen. Jag skall träffa
en ortoped där. Som skall se om
jag har ett fel på Karpaltunneln .
Mot Liljeholmen.
 Och vilket jätte parkering hus.
Här kommer jag att gå vilse, undra om jag
hittar Bumble Bee igen?
 
Nå väl jag är där i tid och kommer in lite tidigare.
Tack förse docktorn, glädjer mig.
Han kolla lite på min hand och
sen sa han :)
 
Karpaltunneln är helt klart detta fall,
OK, hur lång väntetid är det då da???
Ett par månader sa han, men fan vill gå och
vänta på det:(
 
Men sa han jag har en tid på måndagsmorgon klockan 9.00,
kan du ta den??? Om jag kan?? Ja vist inga problem.
Jag blir bättre snabbare och kommer på jobb fortare.
Tack så mycket.
 
Mitt besök avslutades med att läkaren boka in mig på
operation, måndagsmorgonen kl: 9.00.
Jag får nog fråga gubben om
han kan ta ledigt för jag skall ju till
Sös kl: 14.30  samma dag.
 
Väl ut ur P-huset och på G hem kommer jag hem till
tomt hus och ensam lunch. Hur roligt är det då???
Nå väl jag har ju i alla fall mig själv.
 
Klockan går lite fort i dag och jag känner att
det är både bra och dåligt. Känner att jag vill 
ha lite mer tid att vara ledig och ta
in att jag skall opereras på
måndag.
 
Nu är jag hos Eva Olsson och får lite råd av henne hur
vi går vidare med min depression. Det är lite mycket för
mig just nu. Jag har liksom inte hängt med.
Blivit förnedrad och känner att jag
inte alls får de jag vill ha ut av
mitt liv.
 
Nå väl tillbaka till min dag, hämtar upp Linus,
han vill träffa sina kusiner och han bara älskar dom.
Det är inge besvär med en till.
 
 
Planera lite middag till kidsen.
Hamburgare och mos, kan det vara 
gott och äter barnen detta??
 
Jo då det skall nog funka. Jag fixar
ordning och här käkas det. Lite si och
så med Linus, Han äter ju bara köttbullar.
 
Thomas kommer och plockar upp Linus så det är 
nu fyra vildar, jag och Haylie och Joline
lyssnar på en skiva med Camilla.
Jag tycker det är kul att höra henne, för vist
kan hon sjunga.
 
Vi har en mysig kväll och barnen är mer lyssnande vill jag lova. 
Efter att Haylie och Jolin har somnat så är det bara att se till
att de stora somnar.
 
Jag gör kväll och funderar lite över min dag.
Vilka beslut som jag har införskaffat och vad
jag har framför mig.
 
Gör en bra kväll.
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0