En dag med övergående smärta :)

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 467
TISDAG  161122
Cecilia & Sissela 
GRATTIS 
DAGENS CITAT 
 
LÄGG EN VÅT HANDDUK ÖVER ANSIKTET
 
Alla skönhetsteraoeuter och frisörer
är eniga - det finns ingenting
som suger upp spänningar
i ansiktsmusklerna lika
effektivt som en fuktig,
varm frottéhandduk.
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Min dag börja 05.00 när Juhani kommer in och ropas på 
isä, Pappa skall köra honom till jobbet. Han börjar sex.
Jag somnar om när gubben lämnar rummet.
 
Vaknar 06.10 med ett ryck, hur var det här nu då???
Sover ungarna än eller, tassar upp och går på toa.
fan vad ont jag har nu då.
Hur har jag legat med
handen? 
 
Nå väl vill vila lite till, men då hör jag hur Nea blir upp i varv.
Barnen drar henne too hell, jag går upp för att markera att
det är inte OK att dom låter så.
 
Men vad hjälper det??
Vi vuxna får lov att göra en sån där bestämmelse.
Jag skall göra upp regler och jag måste få alla
att följa den.
 
Detta kommer att bli jobbigt. Min son kommer att bli 
väldigt liten igen :) Men något skall göras nu.
För många i ett rum och det är INTE OK.
Mamman går sönder.
 
Så resten av dagen då??
Jo jag tar min frukost och njuter av den, tänder ljus 
och tar även en ny kokt kaffe på detta,
njuter av tystnad och stillhet.
Tills min granne över ställer sig och studsar en boll i golvet.
Fan vad jobbigt detta blir. Har ingen som helst lust att lyssna på det så 
på med stereon och lite rock .
 
Min dag är softa och bara ta det lugnt, 
skall jag kolla efter ljusstakarna,
dom skall ju upp på söndag,
första advent.
 
Men vad kan dom vara??  Hittar inget som liknar dom.
Ja ha ja lådan längst ner, hur bra är det då??
Inte så mycket.
 
Jag byter gardiner, då slipper jag det på fredag.
Men det var alldeles för tungt för min arm ingen
bra ide.
 
Lägger mig på soffan.
Det blir bättre kan jag tänka mig.
Så då är det bara att soffta, Camilla kommer
på en kaffe och har Linus med sig.
Fina killen.
 
 Ja då är det middag som skall göras.
Nea kommer med barnen och påbörja maten.
Juhanis flickvän äter med oss i dag.
Sketti köttfärssås .
 
Trevlig middag med nästan hela familjen
En fin stund blev det och jag
är nöjd.
 
Nu skall jag fixa kvällen,
jag kommer att bara rann det lugnt.
Vill inte göra något har en smärta Hugo i
min arm.
 
Kolla tv och ta lite te för
kvällen . 
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0