Första advent

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 467
SÖNDAG  161127
 
Första advent
Astrid & Asta 
GRATTIS 
DAGENS CITAT 
 
GÖR FRIKOSTIGHETER TILL
EN VÄN
 
Unna dig att vara generös - hjälp någon
ur en knipa, visa någon en vänlighet,
säg en komplimang.
 
Den som blir mest stimulerad av
en sådan generositet är du själv.
 
av;
Paul Wilson 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Att inte få sova ut är jobbigt men det har ju varit min lott
länge nu, det är mycket ärftliga gener efter pappa.
Han sov aldrig mer en fyra timmar i sträck.
 
Jag önskar dock att jag kunde det.
Känns lite så där olustigt att inte sova.
När man vill ha mer sömn.
Nå väl min frukost är på G och den skall avnjutas i alla
största lugn, ensam med ljus och tystnad
tack.
Över går till Varmt gott kaffe och
och kollar nyhetsflödet.
Så nu är jag på G för en ny dag
och lite adventsfika.
 
Dagen blir inte som planerat och dagen kan 
vara lite så där, barnbarnen for iväg på äventyr och
Linus blev kvar med mig.
 
Nu blev det lite film och så men det är ju OK.
Lite lunch för två och så liten vila.
Förberedandet av advendsfikat.
 
Camilla Thomas Ari och jag ja jo
Linus också, men han äter bara
flingor.
 
Så trevlig fika men långt i från alla som skulle vara här.
Sånt händer mormor sa Linus, Jag kan fika med dig :)
Tack Linus det var snällt :)
 
Ja nu väntar vi bara på familjen.
Middagen är på G. Nea gör
kassler och bacon 
röra . 
 
Det var gott och jag gillade det
väldigt gott.  Alla tyckte det
var gott.
 
Lite kväll mys och lite tv tittande.
Fixar medicin lådan och gör mig klar 
För natten .  Hoppas att jag  får sova bättre 
i natt . Det har ju aritmetik dåligt med  denna vara.
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0