Full fart

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 46
ONSDAG  161116
Vibeke & Viveka
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT 
 
STRUNTA I TELEFONEN
 
Du behöver bara låta bli att svara i
telefonen en eller två gånger i livet
för att inse att du alltid
blir uppringd igen om det
gäller något viktigt.
 
En stressfaktor mindre
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag somna strax innan Aris klocka ringde 05.30
och somna om för att vakna 06.30 Fixar
frukost och lite kaffe på det.
Min dag är igång i gen.
Kör barn till Salem,
Och här lämnar jag tre barn.
Hem och hämta Juhani han skall till läkaren.
Så var vi på Huddinge sjukhus.
 
Intressant att vara med och lyssna på varför
det är bra med tyngd på täcket.
Nu har han beställt ett
täcke på sex kilo.
 
Nu ner till Huddinge när vi var klara efter en timme
hos läkaren. Kaffe på Castello, jag blev lite
förvånad då priserna har stigit lite väl mycket.
En te kostar 22 kronor. För lite vatten och
en påse.
 
Latten kosta 35 kronor och en liten burk cola 22 kronor.
Om jag tänker gå dit igen??? Nej nej måst
hitta ett nytt ställe.
 
Nu så mot studion där Juhanie skall jobba i dag.
Jag far hem för att vila lite. Känner mig
väldigt manglad. Trött.
 
Camilla och Linus kommer över en stund,
dom väntar där tills jag kommer hem från Salem.
Hämta barn.
 
Nå väl hemma och tar en kaffe med Camilla.
Det är alltid lika trevligt. Hon skall hem och fixa 
middag hon också.
 
Jag skall göra fisk med äggsås.
Det blev en god sås då Camilla hjälpte mig.
Barnen utom Jolin tyckte det var gott.
Jimmie skulle ju inte äta.
Det är ju fisk.
 
Juhani ringer och ville att jag kör hem flickvännen.
 OK det är lite långt och det är kväll, men för
denna gång då..
 
Resan till Jordbro går bra och vi är nu på väg hem igen.
Det går ju fortare att ta sig hem än att ta sig dit.
Men nu är vi hemma.
 
Jag kommer att göra kväll om en timme och titta på
Miami CSI så nu tar jag ett farväl av dagen som
har varit hit och dit.
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0