Helgen är här

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 46
FREDAG  161118
Lillemor & Moa 
GRATTIS 
DAGENS CITAT 
 
FINN UNDRET I ALLT DU GÖR
 
 Det är otvivelaktigt så att de som får ut mest av livet är
de som finner något underbart även i de mest
bagatellartade sysselsättningar.
Odla den färdigheten och du
finner frid och till-
fredsställelse
på köpet
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Att vakna klockan fem och känna att man har ont om tid,
inte bra. Jag blir lite för mycket för mig tycker jag.
Jag är en människa som vill bara ha lugn och
ro runt mig. När det blir för mycket blir jag trött.
 
Nu är min morgon ett faktum och börja med att ta hand om
Joline. och så resten av gänget. Självklart har jag 
fått i mig min frukost.
Nu njuter jag av lite kaffe.
Jag den korta njutningen över gick till att försöka
ge ett gäng ungar frukost. En vill inte ha och en var sur och trött.
 
6.30 tar jag mig till jobbet.
Nu är det så att jag jobbar 7 - 14,
mitt sista pass med ACP.
Jag är ledsen över detta.
 
Nu är det ju bara att gå in till Johanna och lämna över
lappen som chefen skall ha. Johanna undra lite över
varför jag var där. Jag är ju sjukskriven.
 
Nej nej, på måndag blir jag sjukskriven.
Nu skall jag jobba helg. Hon berätta att
hon redan tagit in Hakima, ja ja jag jobbar i
dag med tar semester lör - sön.
 
Då fick jag mitt sista pass med ACP, jag ville ju ha det, hon börjar
på en annan avdelning på måndag och jag skll köra natt i januari.
Så det är ju konstigt, jag skall alltså vara borta nu sex veckor.
Komma tillbaka och jobba på 1B några dagar innan
jag skall gå över till natt.
 
Skit i det nu, jag vill göra en bra dag för mig och visa att det är
jag som styr vissa saker. Hur det kommer gå med
detta nu???'Ingen aning, det får dom lösa.
 
Jag ACP och Hakime är på 1B och vi har en hel del att stå i.
Dubbla och oroliga själar. Men vi fixar dagen och jag är så nöjd.
Lunchen funkar så bar och ACP bjuder på en champinjonsoppa.
 
De andra kommer och jag skall hem nu jag slutar 14.00
Lika så ACP, hon skall fara upp till Leksand.
Men det är ju bara att göra helg.
 
Jag skall fara in till stan för att plocka upp Jimmie och
Nea från deras lyxkryssning. Två rums hytt och bubbel kopp.
Dom har nu haft så bra 24 timmar att det är så kul att se honom, 
glad lugn och bara som han skall vara.
 
Hemåt, vi har lite ösregn på vägen hem, snacka
om nederbörd. Men vi kommer hem och det känns
bara bra att komma hem.
 
Fixa maten och så var det bara middan kvar.
Sen som fasen, inge vidare.
 
Lägger mig och kollar tv på Idol.
Sen skall jag nog sova också.
  
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0