Jobbar kväll kan vara skönt.

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 46
 
TISDAG  161114
Leopold 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT 
 
ÄLSKA
 
Det avslappning som fysisk kärlek
skänker fungerar på många olika plan. 
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Upp in i duschen, njuta en liten stund och får det
som behövs att få en bra energi.
Min dag har tagit form och jag
är på G nu. 
Frukost,
det är bara att sätta sig och äta.
Kan njuta av lite egentid men det blir snabbt rörelser.
Jag äter i alla fall min frukost i sakta mak.
 
Barn skall till Salem,
Jag är så trött och känner att jag måste
vila sen. Hej då grisar, ha en bra dag och ta hand om er.
 
nu hem och ta en fika till.
Nea har plockat lite och det
 är ju skönt. Men det är lite så där
lurig dag, Jag börjar inte förens klockan
15.00.
 
Men hemma tittar jag och Nea på TV.n
Juhani och Nea skall dra sig mot 
Stuvsta och till studion.
 
Jag fixar min lunch, en hamburgare.
Det är ju ok och man blir mätt.
Tar en lite tupplur.
 
Skall ner till centrum vis 1.30 skall fika
med Camilla. Min dotter kommer från jobbet.
Vi tar en fika på Sparks.
 
Hon berättar lite om sitt jobb.
Det händer massa saker och det är ju bara att
lyssna och fundera på hur chefen kan ha en sådan
possessionat.
 
Men nu är det hög tid att köra mot jobbet,
alltså på riktigt. Kommer dit 14.40,
Så byter om och det är helt OK.
 
Jobbar med ACP, en super bra undersköterska,
Hon har lite problem med chefen 
Vem har inte det.
 
Jag lämna ju blodprov när jag blev kallad med chefen.
Hur kul är detta?? inte alls vill jag lova.
Jag som alltid till 94% har intyg
måste nu ha det första dagen,
Jag skall också ha läkarintyg.
 
Men hon skall få det så det blir bra.
Orkar inte tjafsa, det är lite långtråkigt.
Men dagen på jobbet funkar så bra, inga stora saker.
 
En farbror lämnade vår värld och gick upp till ett  andevärld
Skönt för han det var ju det han ville.
Och nu har han ingen smärta och inga
humörsvängningar.
 
Dagen kom till middagen, soppa.
Det funka bra, all åt sig mätta.
Tar in en farbror till sängen.
Han har stor smärta och
vill inte blir sittande.
 
Nu är det bara att invänta kvällen.
Medicin delegering och sen går
sista timmen snabbt.
 
Hem och Maria far med. Jag lovar det känns 
bra att till slut komma hem.
 
Kaffe och en smörgås, 
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA ,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0