Kolla hus

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 467
LÖRDAG  161126
Linus 
GRATTIS 
 
Gratis
Mormors kille har namnsdag.
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Men vad hände i natt???
Två bilar brinner och det är fullt ös.
Brandbilar och poliser massa åskådare.
Tid för frukost.
Men inte så som jag vill men ändå.
Jag har min frukost och skall njuta av den.
Lite kaffe och nyhets flödet.
Inget att hänga i granen så då kan jag städa lite.
Det är ju massa damm och skit över allt.
 
Vi, jag, Ari,Jimmie och Nea,
skall kolla ett hus utanför Strängnäs.
Alldeles för långt ut, tar över en timme i resväg
enkel väg.
 
Men stället var fint eller med bra potential .
Men som sagt en lång resa är det och så är 
lite jobbigt.
 
Jag vill ju inte ha 10 mil till jobbet det går inte.
Jag har ingen lust att sluta jobba nu.
Nä det är inte vad jag vill.
 
Men hem igen och lite kaos i hemmet, 
inget undanplockat och inget som
är i ordning. Juhani som skulle sköta markservis
har missat en hel del.
 
Jag brinner av, och tycker att detta är sjukt jobbigt.
så sjukt jobbigt. Det är a och o hur vi jobbar tillsammans och då är
det inte OK att bara skita i saker.
 
nä nu är det nog min tid att åka till Camilla och
fixa lite innan vi skall ses på kolgrillen
i Huddinge.
 
Några gamla arbetskamrater från Rosendal.
alla har vi jobbat där men inte nu längre.
Trevligt och vi träffa så många .
 
Say, Tina, Riina, Jonna, Jocke, Camilla, Yvonne
och Sussi. Kul som bara den var det.
Många skratt och det är väl det
som är bra.
 
Det är nu bara hemfärd som skall ordnas.
Jimmie kommer och hämtar oss tack för det.
Camilla släpper vi först sen hem , är seg och trött.
Känner att jag har mitt liv i spillror.
 
Nu väntar sängen och 
en liten sömn kanske.
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0