Konstiga saker på min blogg.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V 45
ONSDAG 161109 
Teodor & Teodora
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
PLANERA DINA BEKYMMER
 
Reservera en viss tid varje dag -
samma tid varje dag - som du
ägnar  åt att sortera dina
bekymmer.
 
Släpp dina bekymmer när
tiden är ute.
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Plattan ringer och jag skall upp,
har ett morgon pass att 
ta hand om, fixa lite hemma först skall ju
få ny kaklat och ny diskbänk.
 
Men frukost nu så skall det nog bli bra.
Kollar på nyheter och får lite hicka när jag läser om valet i USA.
Hur tänker folk? Hur tror dom att det kommer bli nu då??
Oroligt skulle jag vilja säga.
 
Jag har upptäckt att ett inlägg från 25 oktober inte var
publicerat, hur nu den bara kan dyka upp igen.
Och det kändes ju konstigt.
 
Men har alltid sagt att USA har massa konstiga saker för sig.
Många tror att detta är bara en sak folk röstar på för att få
bort invandring, men snälla skall det komma från honom?
Välkommet till ett nytt Mellanöstern skulle jag då säga.
 
Massa människor som blir av med sjukförsäkringar.
Skall bli spännande och se hur hela systemet pajar.
Men det blir nog något liknande här sen också.
 
Nu till min dag och hoppa valet i USA.
Lite ny kokt kaffe på detta sitter som en smäck.
Oj nu är klockan mycket. 
 
Skotta fram bilen och skrapa 
Maria kom upp till mig.
Vi kom iväg sent.
 
Och resan till jobbet ogillar hur långt som helst . 
Var på jobbet 7.10 så sent blev det.
Men nu är det bara att jobba på.
Nese och Zilan jobba med
mig. allt går bra och vi
jobba på.
 
Passet går väldigt fort och när passet 
är slut är det bara att tacka för ett bra
jobb och en trevlig dag med kollegor . 
 
Kör Zilan till hem till Fittja.
Sen är det bara att plocka upp flickor
i Salem. Allt går bara bra och det glädjer mig.
 
Stora flickor är trötta  lite för mycket,
Är på G att bli sjuka. Men det är inte bra för Haylie.
Hon skall ju inte utsättas för sjukdomar 
nu.
  
Camilla och Linus kom över en stressad minut.
Tror det tog bara liten tid. Hon var stressad och
blev mer stressad när hon skulle hem.
 
Kolla in vad det skall bli för middag.
Köttfärs och pasta, en lasagnette.
Och den kan Nea fixa.
Middag blir kväll och jag bara låter allt komma
som det kommer. Om jag är trött???
Jo det kan man lugnt säga.
 
Ligger och slötittar på TV.
Somnar till tusen gånger tror jag.
Miami CSI och god natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0