Men jag fortsätter denna vecka då.

 
SUPER FARMORS BLOGG . 
VECKA 28
TISDAG 161129
 Sune
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT 
 
 INSE NÄR DET ÄR DAGS ATT
DRA SIG UR
 
Det uppstår en punkt i varje konflikt när
orubbligheten inte längre tjänar något
till utan blir ett självändamål.
 
Att känna på sig att det är dags att gå
vidare är en färdighet som många
lugna människor besitter.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG . 
 
Vaknar till en dag då jag känner mig seg tusan,
kommer inte på frågan att vakna i dag.
Men son du vet är det bara att kliva
upp för att starta dagen.
 
Väcker Nea, hon väcker barnen.
Jag tar min frukost och tänder ljus på bordet till barnen.
Fixar välling till Haylie och de andra skall ät.
Njuter av min tid en kort minut.
 
Kaffe hinner jag med medans Nea skrapar bilen,
jag kör dessa flickor till Salem.
Nu är det bara att
göra dagen.
 
Hemma igen tar jag lite på tår av kaffet.
Gott som alltid, nyttigt nja det kan ju diskuteras.
Ett annat forum inte här.
 
Tänkte hänga lite på soffan,
ser ett meddelande på FB av Sussi,
hon vill ha sällskap till ÖB i Kungens kurva.
Ja det kan ju vara kul, jag är på.
 
Messar henne och åker mot ÖB.
Vi letar igenom hela affären efter det vi skall ha.
Inge kattmat, inge kaninmat, inga eltandborstar.
Det blev lyktor till gravar, hår färg, våtservetter, smycke.
Sussi fixa katt låda och lite schampo, balsam och lite annat.
Vidare mot Vårberg och ICA, här kan vi fixa mat till katten och kaniner.
Så bra, kör hem henne till Vårberg och hälsar på katt bäbisar 7 veckor gamla,
så söta. Lite kul att se alla sex bäbisarna är svarta, alla ser lika dana ut,
Ovanligt.
 
Kör hem hämtar Linus, han ville var med sin mormor, inte hela
sanningen, han vill träffa sina fina kusiner. OK han väntar
med Juhani medans jag hämtar tjejer.
 
Väl hemma blir det lek, skratt och tårar.
som vanligt med andra ord.
Men Nea kommer hem
och börjar med
middagen.
 
Vi skall äta kycklinggratäng,
Massa kyckling, ris, curry sås och
ost. Det är riktigt gott och vi käka en hel del.
 
Juhani tar köket och Nea skall till tandläkaren.
Hon har en tand som inte är snäll, en visdomstand.
Barnen är med mig och Ari.
 
När dom kommer hem tar jag Juhani och flickvän och
åker mot Jordbro. Det tar en timme fram och åter, Juhani har
mycket känslor i sin kropp som bubblar.
 
Vi pratar hela vägen hem.
Väl hemma tar han en cigg med storebror och svägerskan.
jag får stå där i rök oset och vänta, inte särskilt kul.
Men väl uppe, lite sur blir jag, dom tittar på Arrow,
säsong 5, va fan jag ligger bara på säsong 3.
 
Men jag skall plöja säsongerna fort nu.
Det har hänt massor, jag bara längtar.
Snart är det bara att nanna kudden.
 
Tack för i dag
sov gott
 
HAKUNA MATATA 
Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0