Mer läkar besök

 
SUPER FARMORS BLOGG . 
V . 45
TISDAG 161108
Vendela 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT 
 
TA EN OMVÄG
 
Det finns ingenting som går upp mot en
förändring när det gäller att bryta de stressmönster
som präglar dagen. Då och då bör du göra
någonting som du normalt inte gör -
till exempel ta en annan väg
hem från jobbet.
 
Ombyte förnöjer
 
av:
Paul Wilson
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG . 
 
Ja det är ingen semester dag egentligen för mig.
Jag skall i väg i dag, men nu är det morgon
och jag har lite att stå i.
 
Morgon stök på hög nivå och allt enligt alla konster.
Frukost kommer som på beställning och det är ju bra.
Barnen är inte så pigga kan man lugnt säga.
 
Det är bara att fortsätter och göra en bra morgon.
Lite koll på nyheter och lite FB för att se
vad som försiggår här.
 
Men nu är det väl bara att ta små tjejer,
fyra stycken, och köra till skola/dagis.
När jag kommer tillbaka har Nea fixa undan på diskbänken.
Jag skall få kaklat, det kommer att bli skit snyggt.
 
Jag bestämmer mig för att köra Juhani till läkaren på HS.
Nea får då åka bil till Stuvsta, jag hänger på där en stund.
Orsaken till detta är att en kille kom
och skall kakla mitt kök.
 
När han kommer så bestämmer vi oss för att åka.
Under resan mot Stuvsta ringer denna kille
och berättar att han måste beställ
en ny diskbänk.
 
Den gamla har en kant som inte är så bra när man skall
kakla. OK då har vi ett super stökigt kök.
Det är ju så att bänken kommer efter
lunch i morgon.
 
Och han måste fixa bänken först.
Kaklet och ljusrarmaturen sen.
Alltså blir inte klart i morgon kanske
till torsdag.
 
Det blir lite snack och det på studion, innan jag skall 
dra mot Ersta.
 
Bra väg är det, ingen trafik och jag fick en parkering
som jag till och med fick parkera på.
Tror nästan alla vet att det gillar jag inte.
Krångligt och stökigt.
 
Väl hos läkaren är et provsvar och lite pekpinne.
Dricka mer vatten skall jag, ett måste tyckte hon.
men då var jag klar. Ska köra hemåt.
 
Tar en liten sväng via..Östberga.
Där bodde jag när jag gick i 6:an. 7:an.
Sen även ett tag med min bästis Partan.
 
Jag lade dom på instagram.
Men nu skall jag hem, det är lite att fixa hemma.
Jag tar en snabb sväng tii Linus för att plocka honom.
Sen plockar jag upp Nea och flickor i centrum.
 
Nu är vi hemma och inser att det är lite tufft med
stöket i köket. Ari får hämta pizza från Robbans.
Jag tar en sallad.
 
Nu är det tvättstuga, fy fan vad tråkigt.
Men måste man så måste man.
En snabb fika hos Camilla på 
Brinken.
 
hem fixa färdigt tvätten, jag är trött
väldigt trött.
 
Tar och snackar lite med familjen och
sen är det bara kväll/natt kvar.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA . 
Det är ord som är bra . 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0