Min dag <3

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 467
ONSDAG  161123
Klemens
GRATTIS 
 
 Grattis 
jag
 
DAGENS CITAT 
 
FÖRSÖK MED ETT LEENDE
 
Ett leende får ansiktsmusklerna
att slappna av. Det utlöser också
en emotionell kedjereaktion som
ökar välbefinnandet. 
 
av;
Paul Wilson 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Att vara vaken halva natten är inget som jag kan rekommendera,
jag tror att jag kan säga att det är väldigt dumt. Man blir en
smula trött när man väl går upp.
 
Jag vaknade i natt vid 03.45
En smula ont i ben och armar.
Har nog legat helt galet så jag reser
på mig går en sväng och känner att det
inte är läge att  ligga, bena krampar lite.
 
Vid 04.00 så kan det gå, jag lägger mig för att sova, det
fungerar och jag känner att jag somnar. Gubbens
klocka ringer vid 05.20, så jag väcker han och
ber han stänga klockan.
somnar igen.
 
Vaknar vid 06.30 nu skiter jag i detta och kliver upp.
Barnen är på väg till Salem och jag skall ta mig en
 
frukost.
 
Tänder ljus och njuter av stunden
som jag nu har lite för mig själv.
Det är alltid lika skönt.
Min återhämtning.
 
 Min dag börjar med ett besök hos Mattias, kiropraktorn
i Tullinge. Han berättar att min muskelmassa på höger lår är lite
spänd och inte känns så bra.
 
Men den blir bättre, ny tid mån- och onsdag nästa vecka.
Så jag tackar för mig och hittar min väg hem, Nea städar och
sen går hon och Juhani ut och röker. Hon skall till jobbet och
Juhani kommer upp.
 
Jag sätter mig och kollar TV medans killen duschar. Han skall på
gig i kväll så det är kolt. Han är på G och känner atmosfären.
Camilla kommer och vi skall åka och handla.
Men se det blir att hämta Linus.
Han har ont i ryggen
igen.
 
Nu blir det drastiskt ändrade planer, jag tar Willys och
handlar till fikat. Det är lika bra att vara nära hem.
Han kan behöva fara till läkare på en gång.
 
Då tar vi en lunch hemma hos mig, och Juhani drar efter att
hans täcke har anlänt. Då kommer han att sova mer avspänt.
Så skönt för honom.
 
Jag far till Salem och hämtar små tjejer.
Johanna kommer med hem. Nea är hos tandläkaren med Amanda.
Väl hemma är Juhani med flickvän hemma.
Jag ringer Camilla men det är upptaget.
 
Så nu väntar jag bara på Nea så maten kommer att bli klar.
Gott som fasen, Lapskojs.
 
Nu skall allt fram till kalas fikat.
 
Här kommer fler kort från kalaset.
Kaffe bröd på plats
Tårtan kom
Thomas & Camilla
Rickars , Jessca & Kim
Lillevi & Camilla
Ari & Kim
Nea & Jimmie
Joline, Linus & Haylie
Johanna
Amanda
 
 Nu har jag bara en sak att göra i kväll,
Jag skall hämta Juhani från Globen.
Han är på konsert.
 
Ja det var min dag i dag.
  
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0