NU ÄR DET BARA 10 DAGAR KVAR

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 45
dag 319
MÅNDAG  161114
Emil & Emilia 
GRATTIS 
DAGENS CITAT 
 
FINGRA PÅ
STRESSKULOR
 
Förbruka nervös energi som koncentreras i fingrar
och händer genom att fingra på 
stresskulor. 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
Att sov måste vara världens bästa sak
i hela världen, varm skön säng och med en
känsla av välbehag.
 
Kommer i gång och fixar en frukost.
Känner mig ganska pigg så det är ju OK.
Njuter av en kopp
kaffe.
 
Men då kan jag börja med att  
starta dagen och dessa uppgifter.
Här kommer jag med min dag.
 
Jag tycker att det är lite orättvist att jag skall flänga runt hela
Botkyrka bara för att. Respekten är lite sisådär kanske.
Men mina små skatter skall nu iväg till Salem och jag
vet inte vad jag har för mig.
 
Då är det bara att köra dit och så hem 
iväg till Brinken och sen till
Tullinge.
 
På Brinken tar jag Linus till dagis, han vill hälsa på 
sina kusiner i kväll. Ja ja jag lovar att du skall
få det.
 
Sen Tullinge, kiropraktorn, han kollar min rygg och mitt ben.
Han undrar lite vad jag har gjort. Det gör jag också.
men det är ju bara att fortsätta med gymnastiken.
 
Nu hem för att ta upp Nea och till Willys.
Handla mat så man klarar sig.
Det går åt en hel del, en massa 
saker som fattas .
 
Med ett litet kylskåp så är det ju så att man måste handla varje dag.
Så typiskt så dyrt det blir l längden.
Men vad skall man göra.
 
Då är det bara så att jag kör hem maten och sen är det
Juhani och Nea som skall jobba i studion.
Kör dom dit då de är sena Hugo.
Nu hem.
 
Kan man få andas lite nu och ta det lugnt???
Lägger mig och kollar tv, herre min ge.
Trött som attans.
 
Oj klockan ticka på, barn skall hämtas.
Salem först, och här är det fyra som skall
hem. Jag ber den största att ta mina nycklar och sen väskor.
Hämta pluppen och komma ner till de två som står i porten och väntar.
 
Jag far till Linus dagis och har Jolin med mig.
Här hämtar vi snabbt och smidigt, kör hem.
Barnen vill vara ute.
 
Kommer till porten, jag har inga nycklar och det är ingen stor tjej där.
Bara en liten liten sötnos. Hon blir glad och skall visa att hon kan
få upp porten in till trapphuset. Men då orkar hon inte hålla,
hon klämmer sig. Farmor får panik, helvete.
 
En kille som arbetar i området kommer, snälla kan du öppna???
Skriker jag helt galet, han kan det, tusen tack jag rusar in till min gris.
Oj oj oj lilla gumman. Det är inget farligt säger hon och ler.
 
Väl uppe hittar jag en av de större där.
Men fan vad gör du här, Hur kunde du lämna henne
ensam i portalen??? Och vad är Johanna????
 
Hon sa att hon gjort sig illa, men va fan du kan inte lämna henne ensam.
Jag sa att ni skulle vänta där. Morr och super arg är jag.
Av med kläderna på alla småttingar (tre stycken).
 
Mitt huvud koka och jag har svårt att bara
vara lugn. Sätter tre små vid tv:n och sen tar jag en mugg kaffe.
Ser hela händelsen med krossade fingrar och allt.
Men hon försäkra mig, det känns bra farmor.
 
Berätta historien för fru och ävrn för herr.
Surt på barnen så klart, men även på mig ingen hit.
Men det är klart man skall kunna lita på barn.
Det är ju inga småttisar, men nu vet jag var ribban ligger.
 
Jimmie fixar middag och jag plockar i hopp tvätt, även Nea.
Så ner till tvättis och det kommer att bli många maskiner.
Jag lovar många.
 
Kommer upp och det är middag.
Ytterfilé och potatisgratäng.
Så gott.
 
Mer tvätt tid och massa tvätt, det är bara att räkna dom,
en. två, tre och två för den stora x 2=10
Oj nu kan det inte finnas någon gratis
maskin kvar.
 
Att ränna upp och ner hela tiden är bland det tråkigaste.
Men för att få det torrt måste man det.
Klar med tvätten 22.05
 
Nu skall jag kolla tv och sen är det bara att
lägga sig, och komma till ro.
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA ,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0