Nu helg och bara helg

 
SUPER FARMORS BLOGG
V. 45
LÖRDAG 161112
Konrad & Kurt
GRATTIS
DAGENS CITAT 
 
Den hastighet med vilket du rör dig
står i direkt förhållande till ditt
välbefinnande. Om du 
saktar ner dina 
rörelser
och
medvetet lugnar ner dina gester och uttryck,
så känner du dig avsappnad
förr än du anar.
 
av:
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Sovmorgon med en liten turbulent morgon.
Men efter ett par minuter så är det
lugnt och barn kan få frukost.
 
Min frukost är bara lite.. stressigt....
Men till slut är det lugnare och jag kan
fortsätta min frukost.
 
2,5 minus och det är ju så bra,
jag kan bara ta det lugnt för det är inge
jobb eller stress i väg.
Jag tänker inte göra någonting
i dag.
 
Av någon anledning är det fullt med
barn hemma hos mig. Jag skall
fixa lunch.
 
Köttfärs med spagetti , 
Joline gilla inte köttfärs, Linus äter bara
pasta, Haylie tar lite.
Det är så att Ari skall ut 
 med barnen, han har hämtat
pulkor från garaget.
 
Jag får en liten stund för mig själv . 
Kan behövas jag är lite trött,
jag har nu gått med en obegriplig 
smärta i benet, har ingen
aning om vad det är . 
 
Jag gör rent till råttorna . 
Dom blir glada
och jag
med . 
 
Nu kommer massa barn in
från pulka åkandet.
Dom ser härligt
röda om kinderna.
 
Lite mellis och jag hämtar Camilla
och Thomas  dom skall bjuda på fikabröd.
 Kladdkaka och bullar så gott.
 
Jimmie och Nea kom vid 17 tiden
dom har handlat lite. och sen skall
han göra mat, wok . 
 
Camilla och Thomas  gick hem och vi
skall äta, maten är så gott
man äter nästan för mycket . 
 
Lägger mig och vilar känner mig totalt 
överkörd av en ångvält . 
Slumra en stund.
 
Nu är det lite bra tv, så mycket bättre.
Joline kommer och lägger sig
bredvid mig.
Hon somnade . 
 
Efter en stund och efter 21 fixar
min son kaffe, han är så mysig 
han visar sitt bästa  sida
i mellan åt.
 
Nu skall jag fortsätta titta på
Bond, och sova sen.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0