OPERATIONS DAG

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V 467
MÅNDAG  161121
 Helga & Olga
GRATTIS 
DAGENS CITAT 
 
VÄND BLICKEN MOT FJÄRRAN
 
Blicken är som mest avspänd när den riktar sig mot
mål långt bort - i synnerligen ut i naturen.
 
Det är när blicken är avspänd som kroppen
börjar slappna av. 
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Det är måndags morgon och jag har en operation som
väntar. Jag går upp, duschar, tvättar armen noga som fan.
Här skall skuras.
 
Frukost,
Njuter en stund av ensamhet och tystnad.
och funderar på den lilla operation jag skall göra.
Lite spänd lite orolig ja det är klart jag är.
 
Jimmie vaknar och gör sig färdig för dagen.
Han skall jobba och stå i i dag. Han väcker inte
sin fru i dag, det är ju lite så där....osmart.
 
Jag behöver alltså se till att hon kommer upp.
Hon skall ju lämna barn och det kan 
ta tid på morgonen.
 
Jag fortsätter och förbereda mig i dag.
Massa saker att tänka på.
Inga trånga armar på kläder, 
Jag skall kunna få in ett
packet genom ärmen.
 
Då är jag och min man på G,
vi skall vara på Liljeholmen klockan
08.40. Vill vara i tid. Hatar att vara 
sen så här kör jag nu mot Liljeholmen . 
 
Parkerar i p-huset, det är lika bra att
se till att ha en bra plats. Tar en kaffe på
Wayne's Coffee . Bra att vi har tid . 
 
Hiss till åttonde våningen här ligger nu Liljeholmen ortopedi , och jag skall operera mig nu.
Nervös? Ja så klart, han skall skära i mig.
 
Jag tvättar av mig och sen blir att
ligga på britsen .  Skall bli bedövad och
blir orolig att det inte är bedövat 
tillräckligt . 
 
Min läkare  säger att det kommer att kännas lite . 
Men det blir bra , han skall lägga bedövningen 
så långt det går.
 
Fyra stick och det känns som
min hand har en tennis boll.
Nu skall han skära, jag
känner beröringen . 
 
Nu klipper han av kalpaltunnel och hallå 
jag känner det där. Det gör riktigt 
ont. Inte tillräckligt 
bedövad.
 
Operationen tar bara sju minuter . 
Hopp sydd och klar, får en ny tid och 
läkarintyg . en kopp kaffe och en smörgås . 
Gott.
 
Börjar träningen nu på en gång
fingrar skall röras på.
Just nu känner jag inget . 
Men slår vad om
att det har jag
snart.
 
Vi kör nu mot Älvsjö för att hitta
ett bra lunch ställe .  Det blir Kina 
mat. Så gott.
 
Vi fick avsluta lunchen lite bryskt 
för lapplisan är utanför.
Men det är ok v var ju
klara.
 
Tar en sväng in på Willys ,dagens
middag är då nu planeradå. 
Pizza.
 
Vi kör in mot mitt nästa läkarbesök . 
Lite mycket med bilar. Alltid lika mycket
I stan men vi kommer fram 13.20.
 
Bra gott om tid.
Lite kaffe då tycker jag.
Vilken festlig för mig och detta
är gott att fika när man är på sjukhuset .
 
Så går vi upp till avdelningen  ligger på en
trappa upp. anmäler mig .  Nu väntar
jag påläka ren Johanna. 
Hon är bra och
nogrann . 
 
Lite sen men till slut är jag inne hos
henne. Hon vet inte vad hon skall säga eller
göra. Men inte har jag något svar heller.
 
Johanna vill lägga en bedövnong
i leden, mellan två skelett leden.
Ok Jörgen vad som bara du tar
bort smärtan . 
 
Vi går in i ett annat rum där hon
skall lägga bedövningen. Börjar bra
men avslutas i smärta.
 
Fy va detta gör ont .  Även Johanna
tycker att det är lite för smärtsamt . 
Hon har gäst och försökt 
få in lite bedövning.
 
Till slut är det över och det blir ju inte 
bättre, fan vad ont det göar.
Jag dör.
 
Tack och hej, Hör av dig när du vet vad 
vi skall göra. Jag vill bara hem nu,
så tråkigt. ont i två hände nu.
 
Nu skall vi göra middag , en pizza.
Gott och lätt men det var inte så
populärt direkt.
 
Men nu är det så jag var nöjd och jag gillar den.
Kan vara jobbigt att hitta på mat  till alla dagar i veckan. och mat låter är grejade . 
 
Tvättstugan  det är Juhani ,Nea och Juhani 
som tar den. jag kollar barn. Dom är ju
lite trötta. ja men då kör vi
så kommer .
 
Jag slappar på tv och hoppas på att värken försvinner .  jag är lite trött kan man
säga.
 
God natt
världen.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra . 
// SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0