Pigg Jo en smula

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 44
ONSDAG 161105
Eugen & Eugenia
GRATTIS
 All helgons dag
DAGENS CITAT.
 
VÄRME SPRIDER LUGN
 
En kall kropp är sällan rofyld.
Genom att gnugga händer
intensivt får du upp värmen.
 
Och värmen sprider lugn
 
av:
Paul Wilsson
VÄLKOMMERN TILL MIN DAG.
 
När klockan ljuder vill jag inte gå upp,
rummet är kallt och jag är stel som en pinne.
Några vridningar och på med tofflor kan man
ställa sig på rummets isgata.
 
Gubben vill ha öppet fönster och jag vill definitivt ha det stängt.
Men han ligger närmast och öppnar det som han vill.
Kan vara på plats med varsitt sovrum :)
 
Mina leder blir så stela när det är kallt,
men det är inget som stör honom,
så jag får hitta en annan lösning :)
 
Nu är jag uppe och morgon rutiner är i full gång.
Har fixat lite frukost, fil, musli, smörgås och 
kaffe.
 
Oj nu skall jag ner till bilen och skrapa lite :)
Mot jobbet med Maria :)
Håll i hatten.
 
Så hur är det här då?
Allt lugnt och inga stora avbrott . 
Här är det bara att fortsätta i takt med 
lugna gatan . 
 
Och så vaknar tre gäster samtidigt 
så vart tog de lilla lugna vägen?
Frukost kommer här och
gröt gör vi här.
 
Det rullar på hela förmiddagen det går
i ett,ingen paus ingen vila.
Förmiddagen försvann 
på ett litet kick . 
 
Lunchen kommer upp.
Broccoli gratäng 
Det var lite
Populära . 
 
Jag är rätt trött nu. så jag vill varva ner.
Ingen som kan klaga på vårt jobb i dag,
Nu är den slut och jag är på väg hem.
 
 Däckbyte å Bumble Bee .
Ställer bilen nere vid porten  går upp
och skall be gubben fixa däck bytet 
men vad händer då?
 
Inga nycklar till förrådet 
det är ju fantastiskt inte sant. 
Han har tappat bort nycklarna . 
 
Inga vinter däck här 
jag blir så arg och så less 
Jag behöver däck nu.
 
Det blir att åka till granarna ändå . 
Först är det Skogskyrkogården 
och min bror.
 
Lite ljus och en varm tanke
till dig, kärlek.
 
Botkyrkakyrka här näst 
mor och far.
Ljus i mörkret skall alltid lysa
på er väg till mitt hjärta.
 
Pia 
Här har du mitt ljus som
visar dig vägen 
till himmel 
riket . 
 
Nu är jag så hungrig att jag kan
äta en dinosaurier . 
Kolgrill. 
 
Trevligt att ha en stund bara han 
och jag. Det händer ibland.
Så det var en trevligt. 
 
Väl hemma blir det lite häng
jag är rätt trött faktiskt . 
Men jag kan inte sova klockan 19.
 
Kaffe med god rulltårta.
Sen blev det sent 23. 30
Måste sova.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0