Ut mattad

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 44
ONSDAG 161102
Tobias
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
FÖRENKLA
 
Ju färre saker du måste göra i livet, 
ju färre saker du äger,
sköter eller har ansvar för,
desto färre stressmoment
utsätts du för.
 
av:
Paul Wilsson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Att vakna och tro att jag är klar med min går dag,
vilken luring, för mig alltså.  Jag är inte de minsta lättare i dag.
Gnager än värre tycker jag.
 
Vilken nytta skall allt detta vara till för???
Varför måste jag gå igenom detta?
Ett tungt och obehagligt tryck i bröstet.
 
Nä måste hitta en bra sak i dag detta äter mig annars inifrån.
 
Min dag, ja i dag tänder jag ljus för att hitta en harmonisk balans
i min själ och hjärta. Jag tror att det är så konstlat detta.
Men någon stans i all röra skall jag besegra allt. 
Frukost.
Min kära frukost välkommen till bordet och jag hoppas du skall
njuta av stunden lika mycket som jag, varje tugga.
 
Koll på läget,
Snö ute och politik på nyheter med andra saker.
På FB ja där är det som vanligt.
Åter en dag i mitt liv har startat.
 
Njuter av en ny kokt kaffe 
 
Min morgon har nu gått över till förmiddag och tvättstuga.
Om jag gillar att vara där?? Nä tror inte det det är ett
tråkigt måste som jag bara hatar.
 
Det är tråkigt och att hänga tvätt tar  år.
Massa kläder och massa annat.
Och jag är inte klar förens.
Trist
 
Sen är det ju då eftermiddag och jag kan
slappa lite, men nej då barn skall ju då strula en smula.
Ja så kan det vara, jag är i full gång att 
få dom på plats.
 
Börjar med att fixa köttfärssåsen den blir mumma.
Så det känns ju bra. alla kommer hem där vid 16.45 och
huset är åter fullt.
 
Jag måste hitta en ensamhörna.
Kan vara svårt i detta läge, jag har så mycket i
mitt huvud och det snurrar som fan.
 
Middagen är avklarad och disken på satt, vad skall vi göra då???
Måla lite kan vara bara, flickorna gillar ju det.
Målar böcker och papper fram.
Och så är det bråk, tjafs
och farmor ryter till.
 
Så nu är det sängen som är prio ett för flickor.
Bara den proceduren tar 20 minuter.
Härligt med barn.
 
Jag skall nu lägga mig för att kolla tv.
Miami CSI
 
Kvällen är ett faktum. 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0