Akut läkartid på Sös.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 40
FREDAG 161007
Birgitta & Britta.
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Sväva
 
Stå rakare och längre än du tycker känns
naturligt med en imaginär tråd fäst vid hjässan
som lyfter upp dig ett par millimeter över marken.
 
Ju högre över marken du känner dig,
desto mer nalkas du lugnet
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar 30 minuter före klockan...och den står på sex.
Framsteg när jag har tränat på att sova längre.
Då är morgon stöket i gång...
 
Problem uppstår då jag vill ha jeans på mig och
det är bökigt med stödstrumpor. Men till slut är jag nöjd.
Då kan man ta sin frukost.
 
Kollar nätet lite, nyheter är alltid bra att läsa.
Men om dom är roliga....nä inte ett dugg.
Njuter en kopp kaffe nu då.
 
Och så mot SÖS. Det är alltid lika jobbigt att sitta och vänta på läkare
som har råkat fördröja sig.....väntetid efter tiden jag skulle varit där...
40 minuter. Inte illa. Nä väl lite ömt och inre blödningar, jo men det var ju inte så 
farligt. Då kan jag vänta till 21 november då....:)
 
Vägen hem var lite skoj... jo mer ont nu eftersom två läkare har klämt och vridigt.
Tur att Henriksson satte skruvarna så stadigt. Nä när jag kommer åkandes på Liljeholmsbron
var jag lite grinig på en farbror med keps, han körde 45,Jag ville liksom hinna hem och äta innan jobbet.
 
Men av en känsla efter jag dragit om han och närmade mig Västberga sänker jag farten....
Och vilket flyt, för där står han, en polis och skjuter. Jag ser hur han vrider den mot min bil.
Jag ler och vinkar glatt. Han vinka tillbaka :)
 
Svänger av vid gubbens jobb, skall stjäla en kram. Och en kram av sonen också,
detta är en bra dag...:) Snackar lite, nu är jag på G hem och skall fixa
lunch innan jag far till jobbet.
 
Väl på mitt jobb med min värkande han,
så är det bara att ta ACP på kurs :)
En foglig och bra elev...gick som det skall...lätt.
Och så är det jag och Lydiah som skall köra i kväll. 
Vid middagen får jag ett psykbryt, en gäst har ingen mat....
Hur kan man glömma en sån sak???
 
Jag gick ner till Ivans och köpte en sallad.
Han måste ju äta, det är inget skoj att bara sitta och äta potatis mos.
Lite självtänk kan det väl fan va.
 
Men nu är det kvälls rutiner och det fungera bra.
Hjälper en kollega att logga in med nytt lösen.
Fick lite bra beröm vilket alltid är välkommet.
 
Nu hem och svänga förbi Camilla.
Lämna medicin. Hem, kaffe och 
sova.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0