Dagen gryr

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 43
TORSDAG 161027
dag 301 på året
Sabina
GRATTIS
 
Svärmorsdag i dag
Grattis till mig
 
DAGENS CITAT
 
Stjäl till dig ett par minuter
 
Om du känner behov av det,
så ta dig små tupplurar under
dagens lopp. De blir förvånad
över hur mycket lugn som ett
par minuters sömn kan ge -
även om du sitter vid ditt
tanjentborzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzz
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vaknar av mig själv i dag också, känner mig lite öm på högra skinkan.
Jag ligger mestadels på den sidan kan vara något sådant.
Men irriterande är det. 
Frukost 
härliga minuter som jag sätter högt
värde på då jag skapar min dag är.
Min dag ...ja jag vill starta i en lugn takt och bara
så där som jag vill, inga störande ljud och med ett
ljus tänd, ( fungerar så bra  så här års),
Min dag är ett faktum.
 
Läser lite på facebook lika kul som alltid att läsa
om hur människor kan vara puckade, hur knasiga
djur kan vara och så lite koll vad kompisarna har haft för sig. :)
Kaffe 
till Aftonbladets läsning.
 
Nu är Linus hos mormor, astma besvär.
Lilla killen jobbigt. Men det går ingen nör på han eftersom jag
vet att han vill vara hos mig. Han frågade om hans fina kusiner var hos mig.
Nej gullet dom kommer i helgen så ni kan leka.
 
Nu är det bara en lite sak...skall hämta Nea och kläder, Ja ha väcker Juhani....
Kom upp och hjälp mig med Linus en kort stund, han behöver stå i fred i mitt
sovrum och utföra nr: 2. Så jag ilar till Salem och tar massa kassar 
till mig och Nea.
 
Då var jag hemma igen, bjuder Nea på lite te och smörgås.
Hon skall iväg till studion. Och jag har tvättstuga mitt i allt.
Linus var med ner, men han gillar inte tvättstugan
den är läskig.
 
Ja men nu kommer Camilla med lunch, sallad till mamma och kebab 
till broder, Linus fik spagetti vilket han inte åt, Han är så konstig med maten i bland.
Nu hade ju han ätit flingor innan så hungrig är han ju inte,
När rumpan blir tom då äter han.
 
Ja jag skall nu ner och ta upp tvätten.
Camilla åker hem och Juhanie har en date.
Jag jobbar ett kvälls pass.
 
Mot Huddinge har lite tomt huvud och mår faktiskt inte så bra.
Allt som händer runt omkring på verkar så kolossalt mycket.
Jag vet inte riktigt hur jag skall ta mig genom alla svek och 
saker runt mig. Varför skall det vara så jävla jobbigt.
Världen man tror på visar sig vara skit....
 
Nå väl jag jobbar med Simon, han är kul att jobba med.
Tror inte det är så mycket som kan gå fel då :)
Han håller koll på mig att jag inte lyfter för mycket.
Eller drar eller något annat fel som ställer till det på min arm.
 
Dagen går fort och middagen står på hörnet,
Så vi äter i lugn och ro, allt flyter
på. Sen kollar vi läget och planerar 
in för kvällen.
 
Slutar nio och precis innan jag skall fara hem ringer Nea
och undrar om en påse med skruvar...
Hjärtat har du tappa många???
Ha ha ha skojar bara.
Eller är det Jimmie som 
måste ha???
 
Nä jag har inga sätt, kommer hem och tänker på skruvarna.
Tittar sen då i påsarna som jag fick hem...Ha ha
här ligger dom, jag sa ju att dom låg i en väska.
Det sa ju Ari också :)
 
Så nu kan jag göra kväll med vetskapen om
att jag behöver sova.
 
God natt 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0