Höstlig nederbörd.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 40
SÖNDAG 161009
Ingrid & Inger
GRATTIS
 
Tacksägelsedagen
DAGENS CITAT.
 
Frossa i grönt.
 
Växter sprider syre i sin omgivning och suger upp koldioxid
och föroreningar. Slösa med växter där du arbetar, sover och bor.
så får du i dig mer syre.
 
Ju mer syre du får,
desto lugnare blir du.
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
plattan låter och jag studsar upp, min vänstra sida är alldeles stilla,
ingen smärta inget alls, bara hålla den alldeles stilla.
Känslan är enorm. Jag reser mig sakta upp på fötter och
går lugnt ut ur sovrummet.
Morgonbestyr.... fixar frukost.
Njuter av stillhet mes ljussken och tystnaden som gäst.
Vilken känsla allt år bara....lugnt.
Andas.....
känn efter.....
Lugnet sprider sig.....
 
Skall läsa lite nyheter och njuta av kaffe.
Så nu har klockan blivit 06.15
Skall borsta tänder och hänga på mig jackan
för att springa ner till bilen. Plocka upp Maria och 
fara mot jobbet.
 
Det är tomt på bilar vilket det är på söndagar så vår färd blev 10
minuter lång och inge mer, väl framme är det bara att byta kläder och
upp för att ta rapport av natten.
 
Vi väntar på en ambulans och en gäst som ramlat
skall till akuten. Då är det bara att invänta dom och
se till att hon kommer in.
 
Morgon bestyr och så är det bara att köra dagen.
Vi får upp alla utom en till 10.00 lite svårt
med den sista.... han vill inte komma upp.
 
Lunchen kommer och nu kommer akut besökaren tillbaka.
Skönt att hon kommer lagom till lunchen. Det är bra.
Serverar och så tar jag mat själv.
 
Jag skall sitta med Lydiah med dokumentationen.
Så det går bra och vi kan ta två fika....
Så sen var det att bara
se till att allt är i sin ordning.
 
Hem....hem....hem
Trött trött trött.
Kan i alla fall ta en liten vilokväll och softa
med lite film. Jag skall ha två läkarbesök i morgon
så jag får allt se till att vila upp min trötta kropp.
 
Ligger på soffan som en bohem som väntar
på att middagen skall bli klar. Kyckling alla 
Ari. Jo det är ok.
 
Efter middagen nu är det viktigt 
att vara lika bohemiskt som
innan  middagen.
 
Vilken kväll kollar på spårlöst 
och annat lite skoj.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0