Jag fortsätter vägen fram.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 41
ONSDAG 161019 
Tore & Tor
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Gnid in en ros
 
Massage är ett av de behagligaste sätten
att glida in i ett avslappnat tillstånd.
Om man tillsätter lite rosenolja i
massageoljan blir 
upplevelsen dubbelt
verksam.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna av plattans väckarklocka....
Talar om för gubben att när hans klocka ringer 
måste han hjälpa mig med ryggbandet så jag
får på mig det exakt där jag vill.
 
Sagt och gjort, när hans klocka nu ljuder kan jag ta mitt stöd och
lägga mig på sängen och får hjälp med det.
Nu har det verkligen kommit på rätt plats.
 
Så frukost
Ljus och tystnaden är så påtaglig,
för en liten stund tills gubbens arbetskamrat 
ringer i luren....alltså....05.15 vad vill han???
 
Nu är det bara ner till Maria för att sen fara till jobbet.
Väl där då lite sent men före sju.
Byta om och sen upp till
avdelningen.
 
Här får vi rapport om natten, ut till köket
och fixa frukost till våra gäster.
Några är redan uppe.
Lite duschar och lite annat.
 
Förmiddagen ramlar förbi och jag tittar på mailen.
Oj ett samtal med chefen...OK då går jag dit.
Hon är sen och jag skall komma igen om en kvart.
 
Är där och vi pratar om mig, min hand och annat.
Efteråt känner jag mig lite tom och en smula fundersam....
Jag måste hem och fundera, vad säger hon...
 
Lunchen är ett faktum och en gäst är så trött, oj
det var mindre bra, jag vill inte att hen skall vara så trött
när hen skall äta.
 
Lite går i och lite efterrätt .
Lägger hen sen det är lika bra...
Har ett möte med avdelningen och ser till att
lösa lite olika saker på avdelningen.
 
Jag skriver rent i morgon och ser till att alla får ett ex.
Nu skall jag hem....
 
Tar en snabb fika hos Camilla som har en liten dålig kille.
Hon har kommit i en svacka med sin sjukdom och lite annat också.
Här skall nog ordna sig gumman, tråkigt och det är ju bara att prata
med reumatologen igen. Du skulle ju få hjälp.
 
Laga mat...Vad är det??? Nä handlar på Solbo.
Utanför står en tjej som brukar sitta vid Willys,
hon behövde schampo ok jag kan fixa det.
Så ett schampo får hon av mig då behöver hon
inte ge det till sin "chef".
Dagens fina gärning.
 
Maten jo den blev ju kyckling så klart, vad annars.
Börjar bli tråkigt med det får duga.
Jag gillar pippi :)
 
Tvättstuga med Juhani....
Han står där utanför med Anthony , min
lille "son", många barn har jag.
En fin kille som håller på att glida snett.
Vilket Juhani inte vill och absolut vill inte
jag det heller.
 
Hoppas han nu kan gå hem fundera och känna att det jag säger är
bättre än de han tänker. Det är tufft men det är så livet ät.
Det är hårt , orättvist och jävligt knasigt.
Jag finns hör om du behöver prata.
 
Ja men då är det bara torkning kvar på tvätten.
Hur kul är det på en skala mellan 1 - 10??
-100
 
Klar, skönt lite slappa tid
och så sova.
 
God natt.
  
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0