Jobb, jobb, jobb

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 42
LÖRDAG 161022
Martina & Marita
GRATTIS
 
DAGENS CITATS
 
Spela din lugna rollen
 
Låtsas att du är lugn - lägg dig till med
en lugn persons egenskaper
och låtsas att andra upplever dig som
en lugn person. Innan du vet ordet av har du blivit
en lugn person.
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag har sovit gott i natt,
ingen värk, inga sendrag,inge pirr i händer.
Absolut ingenting, det känns så underbart.
Då hoppar jag in i duschen med ett smile.
 
Det börja pirra i fingrarna så klart, det har
jag räknat med, men tand värken i vänster arm
krypes nu sagta fram. Men det är OK jag har sovit
gott.
 
Så min underbara frukost.....
Härligt njuter av varje tugga.
Skenet från ett ljus värmer mitt sinne.
Kroppen har vaknat och känner sig OK.
En kaffe och nyhets koll på nätet
kan ligga perfekt här.
 
Wilma kom, men det är ju så trevligt.
Familjen skall ha barn där hemma och hon är
gammal och sliten. Så här kan hon allt hänga i dag.
 
Nå väl lunch blir det och korv är ett måste.
Salems barnen älskar korv... visserligen kan man 
få i dom lite annat också lite svårt med Jolin då.
 
Nu är det så att jag skall till jobbet så jag lämnar nu allt,
Åker raka vägen till Huddinge. Och så lite snack med
Lydiah i omklädningsrummet.
 
Vi blev lite sena och vi kan ju inte rå för att klockan tickar i väg.
Men nu är vi här jag startar med en beställning till Sirius.
Klart och vi skall nu bjuda mig på kaffe,
Alla är glada.
 
Eftermiddag blir till middag och vi kör på
Vissa saker ta så mycket tid att man inte hinner det man 
vill. Hur skall detta sluta i dag...
 
Nu kör vi in för natten, lägga vissa hjälpa till med kvälls rutiner och
Allt blir klart och det är ju alltid så det blir man jobbar häcken av oss
Ingen bra ide nu när jag jag har så himla ont.
 
Nå väl Ylva kommer och det är bara för oss att rapportera och sen är det bara
att åka hem, Maria hänger på hem hon slutar nio.
Väl hemma får jag ta en kiss runda  med
Wilma.
 
Nu är det väl lite tid att sova.
 
God natt
  
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0