Ledig fredag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 42
FREDAG 161021
Ursula & Yrsa
Dagens citat.
 
Utse den här dagen 
till helgdag
 
Tänk dig varje dag som en heldag
och gör en enda liten sak som
stimulerar det här helgdag humöret - 
så märket du hur dina bekymmer bleknar bort.
 
av; 
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Att inte behöva vakna av klockan är en magisk upplevelse.
Jo jag vakna innan sju men inte av klockan.
Utan av mig själv,,,kissnödig.
 
Så nu är det bara att starta upp dagen och se till att 
få en bra dag :) Lite frukost och lite koll på
nätet och vad som händer.
 
Det är en lagom aktivitet på morgonen 
känner jag. Inga måste förens om 
en timme.
 
Linus är en pigg liten kille vill ha
lite frukost. Han är lite så där att
hos mig vill han titta på datorn
när han äter. 
 
Han äter bäst när han sitter där.
Helt ok kan jag då tycka eftersom 
han måste äta.
 
 Då killen är det bara att klä på sig,
vi skall nu ner till dagis.
Han blir glad när han 
ser kompisar. 
 
 Sen är det bara att styra kosan mot
Salem, hinner fika med Nea.
Jag har nu också massage. 
 
Får en helt underbar timme  hos Marit.
Vilken härlig människa. 
Jag tar en lunch med Nea också.
Hon har ett möte innan så jag väntar 
på henne i centrum.
 
Vi lunchar på Kina krogen.....alltid  lika gott.
Buffén är ju bara att ta allt gott.
Dock fanns det ingen glass.
En kaffe hos Nea efter. 
 
När jag åker tar jag en sväng förbi
Camilla som slutar tidigt i dag.
En glass fick jag där i alla fall.
 
Nu hem och få lite hjälp med bakluckanså lås.
Det är nu klart för besiktning  med min
Bumble  Bee. 
 
Lova att köra hem Linus från dagis.
Sagt och gjort han blir glad
det värmer i mitt hjärta.
 
Älskar när barnbarnen bekräftar sin
kärlek till lilla mig. 
Älskar dom.
 
Nu är det slappa som gäller, 
jag känner mig lite nere 
lite offert. 
 
Hoppas det går över, annars kan det bli tungt i morgon. Gubben skall nu fixa middag medans  jag kollar tv. 
 
Middag....Juhani hinner med att äta med oss.
Kul det händer ju inte så ofta.  Men i dag
hände det. 
 
Då är det idol, 
jo Greg är hur bra som helst han kan vinna
hela alltet.  Men jag gillar Charlie. 
Men många har utvecklats 
så mycket.
 
Nu är det kväll och jag skall sova sött. 
Tack för i dag  och var rädd dig.
Kram.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra. 
//SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0