Ledig Torsdag och inte som planerat

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 40
TORSDAG 161006
Jenny & Jennifer
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Barrikadera din dörr.
 
Ibland behöver du avskärma dig
från alla avbrott och koncentrera dig
på din egna behov och åtaganden.
 
Stäng dörren om dig minst
en timme varje dag
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Nu har jag sovit ut....jo det är sant.
Jag vakna inte en enda gång på morgonen 
mellan 05.40 och 07.20.
 
Helt magiskt har drömt om ametist och
ett halsband, och många konstiga saker.
Inte minst tjejerna som sålde halsbandet.
Har en känsla av att jag har varit där förr.
Nå väl...tar min frukost.
Känner av sendraget och vill inte ha en dag till med detta elände.
Har varit påbyltad till max, natt strumpor mjukisbyxor,
täcke och filt. En smula mycket men jag vill inte ha kramper.
Kollar in lite nyheter och så har jag till
hands en kopp kaffe.
Min dag rullar i gång så smått.
 
Ringer till handkirurgen på sös då jag har ont ...satan.
Dom kommer att ringa upp sen. Tar en på tår och så
lite spel på datorn.
 
Då ringer det från södersjukhuset.
Oj...jaha det var bra att jag kan få tag i dig.
Vad gör jag jag vill träffa läkaren nu.
 
Hon skall åter komma, och det tog 15 minuter.
Du skall vara här i morgon klockan åtta....
Akutröntken. OK Träffa läkaren 10.10...OK
 
Det var ju bra, problem???
Ja jag skulle ju vara hos min läkare i morgon 10.30
Ringer dit avbokar och hoppas på en ny tid till henne.
Nähä har inga OK be henne höra av sig tack.
Det skulle dom.
 
Det blir rörigt nu, massa läkarbesök som krockar med varann.
Inte så lyckat men nödvändigt. Skall nu städa lite och sen 
förbereda mig för....massage :)
 
Och nu ringer röntken...dom vill att jag
Kommer in i dag 13.15. Jaha Då får jag 
avboka massagen, det var inte riktigt
det jag har i tanken.
 
Men då tar jag lite lunch då.
Tar den tillsammans med 
min dotter som har en
sjuk son.
 
Inget allvarligt bara lite feber och att
han är lite trött. Han är ofta det,
det är inget konstigt.
 
Han kommer att bli starkare senare i
livet. Just nu är det mycket sjukt,
dagisbarn. Alla mina barnbarn 
är sjuklingar mer eller mindre. 
 
Nå väl mot SÖS.
Något har hänt i södra länken såklart.
Jag svänger runt i Årsta och kör
över Hornstull.
 
Då är det akut röntken. 
Till min förvåning 
går det på 15 minuter.
 
Nere i entrén säljer de saker som stöttar
bröst cancer . Jag blev lite tagen av vissa 
saker. Kolla in detta
Och jag fick en fin påse 
Det var ju fint nu är det bara att
ta bilen och åka hem. Skall göra någon
glad. En man står där och väntar på plats.
Jag går fram och ger honom min P-biljett
för det är massa rid kvar. Han blev tacksam.
 
Nu rullar jag mot ICA MAXI vid Alby.
Jag skall ju bjuda Camilla och Linus
på middag. Jag åker hem och börjar
planera mat.
 
Så Linus blir alldeles rörd av glädje.
Han säger  mamma jag skall till min mormor.
Hur glad som helst. 
 
Det blir korv stroganoff. 
Det var ett tag sen jag hade detta.
Så klart vill Linus äta köttbullar med 
pasta. Inga konstigheter.
 
Camilla blir kvar till 19 tiden. Alltigenom
lika kul. Nu är kväll här och jag 
tror att jag skall simma 
lugnt. 
 
Blir lite tv. 
 
Somnar sött
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0