Ledig...men tung i huvudet.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 43
TISDAG 161025
Inga & Ingalill
GRATTIS
DAGENS CITAT
 
Sov som ett barn
 
Allt som kan störa din dröm
- kaffe, coca-cola, alkohol -
inverkar på din förmåga att
finna ro.
 
Gör allt som krävs för att få så
mycket sömn som du känner
att du behöver.
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag har spoit tungt i natt särskilt
på morgon timmarna. Har inte hört någon klocka som
har ringt, har inte hört Ari fixa i köket eller när han gick.
Helt otroligt...är jag slut eller är jag slut??
 
Nå väl är uppe nu i alla fall och skall inta min
FRUKOST.
Njutning som bara jag vet att man kan njuta av frukost.
Så gott, så efterlängtad, så...allt.
Kollar lite på Aftonbladet om ny heter.
 
Det är mycket som händer i världen, Zlatan är 
ett hett namn att klaga på. massa bränder och andra idiotiska saker.
Dåliga tittarsiffror för Idol, ja men jag tror att det är bästa säsongen 
och det allra hårdaste konkurrensen denna gång.
 
Nå väl..dusch för mig och sen mer kaffe.
Skall iväg Till Skogås får se hur lång 
tid det tar.
 
Det är skojigt att få komma hem till ACP.
Hon bor i Skogås, ett radhus.
Fint har hon. 
 
Vi sitter och snackar? 
Tiden rusar som alltid.
Men kan lite gnälla på förmiddagen 
skit skoj hade jag.
Tack för allt :)
 
Så blir det hög tid att åka hemåt  och ACP 
tar sig mot Huddinge och jobbet.
Jag får med  en ny bur till skits  hon kommer att gilla den.
 
Jag skall besikta Bumble Bee, han skall gå till bildoktorn för en års koll.
Det är bra att kolla all saker som är viktiga att hålla i hopp.
Doktorn hitta bara två slangar som bör bytas.
Så då lämnar jag honom på Messes för åtgärd.
 
Och så går jag till ICA Solbo i regnet,
Skall införskaffa lite mat till kvällen.
Tar lilla Linus också med mig, dom skall ju ändå komma 
på middag hos oss.
 
Vägen hem är lång och blöt för både Linus och mig.
Han är så duktig som knallar på i alla uppförsbackar
som finns där jag bor.
 
Väl hemma förbereder jag middagen medans Linus
tittar på surfplattan, hans intresse .
Se här kommer Ukki, blöt och lite trött.
Ja ha ja maten blir inte än så du hinner duscha gubben.
 
Så kommer nu Thomas och Camilla,
Det blir en bra middag och det var gott
kyckling i currysås med ris och grönt.
 
Vi tar fika och det är ju bara att njuta av kvällen,
Thomas har köpt bullar till kaffet.
Camilla kollar på gamla kort 
Sen blir det nog hög tid att ta sig
hem för familjen.
 
Så kan jag städa undan lite och sen göra kväll,
det är tungt att hålla ögonen öppna.
Somnar efter 
Miami CSI
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0