Mer kväll

 
SUPER FARMORS BLOGG.
TISDAG 161004
Frans & Frank
GRATTIS
 
Kanelbullens dag.
 
DAGENS CITAT.
 
Strunta i det finstilta
 
Finstilt text används (till exempel i avtal) för
att skapa osäkerhet. Om du vill behålla ditt lugn, 
bör du låta någon annan läsa (och förklara)
det finstilta för dig.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När ljudet från plattan är ett måste...
Känner att sova skulle inte vara så dumt.
Efter i går känns det helt OK med allt.
 
Jag har gjort mitt jobb så det bara förslår.
Kan bara ha gästen i fokus.
Mitt val och så det kommer att bli.
 
Nå väl ny dag nya tag.
Ny dag nya utmaningar.
Ny dag nya känslor.
Då är det bara att köra vidare och se
vad min dag har att erbjuda.
 
Frukost
Tänt ljus....atmosfär, skön stämning.
Min stund på jorden.
 
Titta lite på nyheter och ser vad världen hittat på nu.
Skall nog fixa lite här har ju lite tid så att säga :)
Camilla skall till reumatologen och vill att jag hänger på.
 
Ja det kan ja ju det är ju nära till jobbet.
Det är ju bara att fara med henne di.
Hon har många frågor..
mycket oro.
 
Denna läkare vet vad hon pratar om, det är en läkare som kan SLE.
Skönt för Camilla, trotts att hon fick besked om mediciner
hon inte vill ta. Men jag stöttar henne och försöker
uppmuntra att det blir bättre och håret kommer att
komma tillbaka.
 
Jag börjar 12 så jag lämnar henne på HS, jag far ner till jobbet.
Lite lätt kaotiskt, men vem har rätt att säga att man är trött.
eller man känner väggarna komma ramlande över sig.
 
Fan det är inte så lätt, vi sliter så hårt så intensivt att man nästan
går i tusen bitar. Jag känner att det är lite så där....
lönlöst att säga något. Här är det bestämt.
Alla gäster blir som... tända ljus efter 15.00
 
Jag jobbar i kväll med Simon, han är en mycket kompetent man och så himla snäll.
Jag gillar att jobba med honom. Inga större saker stör honom.
Han är bra. Träffa Nega i dag också, det är ju skoj.
 
Men då är det jag och Simon... Vi skall göra genomförande plan, ha ha ha och det går
ju bra bär vi bara är två och vi skall vara vi datorn en stund.
Hur tänker chefen här??
 
Inte alls.
 
Skit i det, jag visa lite och vi får sitta igen.
Så då kör vi järnet.
  
Nu är det middag och det blev tumult, en vill inte sitta,
en springer runt, en gnäller på att det inte går.
En måste saneras innan denne kan äta.
Vilket underbart jobb jag har.
Jo faktiskt,
jag älskar det.
 
Klockan går och disken är så överbelamrad, inge diskmedel.
Men vad praktiskt. Hur är det möjligt att det inte finns.
Jag begriper inte.
 
Nå väl kvälls medicinering...
Allt nästan klart.
Jag far hem.
 
Väl hemma berättar jag att jag vill såga av mig
armen, ingen bra ide tycker min man.
Men fatta...JAG tycker det, nu skall jag
gråta lite och Tycka synd om mig.
 
God natt.
 
HAKONA MARTATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0