Mot nya uppdrag.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 40
MÅNDAG 161003
Edvald & Osvald
GRATTIS
 
Internationella barndagen
 
Judiska Nyår
 
DAGENS CITAT.
 
Sprid apelsinbloms doft.
 
Häll tre droppar apelsinblomsolja (neroil) i
en kopp mineralvatten. Fyll en liten sprayflaska
och sprid doften när du behöver slappna av.
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Jag har ställt klockan i dag, varför??
Jag skall till kiropraktorn i dag.
Men först är det ju morgon rutiner
som skall klaras av.
 
Fixa frukost,
njuta av den och läsa på nätet om eländet i världen.
En varm dusch att tina upp min kalla stela kropp.
Lite självförvållat...Men så värt det.
 
Tänder ljus och upptäcker att jag kan julpynta om...
åtta veckor, det gör dagen tror jag.
På jobbfronten har jag ett kvälls
pass med Lydiah, det är så länge sen
vi jobba i hopp.
 
Så jag har med detta startat min dag.
Klar för avfärd mot.....
Tullinge och
kiropraktorn.
 
Han var nöjd med mig Mattias, jag gör mina övningar som jag skall.
Tur att han inte vet att jag var och red i lördags....:)
Men skönt att det inte hände något.
 
Så hemma igen fick en snabblunch och en liten chock när
gubben kliver in, hej hjärtat sa han.. jag svara lite kort...
Vad gör du hemma?? Han ler och talar om att behovet för en toalett
var mycket nödvändigt. Dom har ingen på bygget.
 
OK det är ju klart att om man måste göra nr; 2 så åker man hem.
Nå väl jag plockar upp Maria 11.30 och vi far mot jobbet.
Jag känner att jag har lite så där oros känsla.
 
Har tänkt mycket på att man är 60 snart, man är sliten och
kroppen börjar svaja. Detta är inte så skogigt. I omklädningsrummet
stöter jag på ACP.
 
Vi tar några minuter med reflektion.
Sen sår vi upp, Lydiah var också där så vi blev lite
sena upp. Men har nog jobbat in det till max.
 
Då jag kollar lite hur många som är inne denna vecka och 
vilka det är, hur många vi är i personalstyrkan.
En dubbel två helt ok gäster och fen oros själar
( om man nu får utrycka sig så )
det är ju inte så roligt att 
känna att vi kommer inte att hinna.
 
Men nu kör vi i gång då, dess värre hamnar två personal 
på expeditionen. Den ena skall dokumentera,
den andre....vet jag inte. Går dit och tar
tag i en, du får passa ute.
Jag och kollegan skall hjälpa
en gäst.
 
Så det var bra klockan led mot middagen och det är ju
OK, middagen brukar få oroliga att bli lugna.
Men inte i dag, här blev det stress av denna värld.
Skall samla mig och då händer det som inte får hända.
 
Jag får en panik attack.
My good... en panikattack.
Det är minst 5 år sen den kom.
 
Jag får inte falla i bitar, jag skall klara detta.
Men HUR???
 
Jag springer in i köket där kollegan säger att jag måste andas.
In och så ut.... Det funkar nästa bra.. bara nästan.
Handen värker och kraftig tränings värk
i benen.
 
Men som inte det räcker, jag har ångest som kommer som en raket.
Fan jag tappar kontrollen, helt fullständigt.
Vad gör jag???
Jobbar vidare och har gäster i fokus.
 
Slutar nu har precis stoppat i det sista i diskmaskinen.
Ger natten en liten rapport.
Väl hemma blir jag as trött.
Helt slut.
 
Nu far vi hem,
trött till
tusen.
 
GOD NATT
 
 HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0