Nu kämpar jag hårt......

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 40
ONSDAG 161005
Bror
GRATTIS
 
Brian Connolly
(han skulle ha blivit
71 eller så)
Grattis
 
DAGENS CITAT.
Skynda dig att förlåta.
 
Att bära agg mot någon är mer tärande för
den som bär på det än för den som
det riktas mot.
 
Var snabb och generös med att förlåta.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Fy så kallt det var i duschen i dag,
fick nog rekordet på snabb het där inne i dag :)
Det blev i stort sätt....in blöta ner sig, tvåla in 
sig och skölj av, ut linda handduk om mig.
Burrrrrr
 
Hoppar i kläder, sätter på mig varma tofflor
och tjocktröja. Men fan jag får inte upp värme.
En åkarbrasa, ett två...ett, två,
lite bättre.
Lite frukost....
Lite koll på världen ...
Och så en god kopp kaffe.
Nu måste jag sno mig på ner till Maria,
kör mot jobbet. Klockan skall alltid rusa i väg.
 
Väl på jobbet är det bara att ta rapport 
och så är det frukost och koll på
vilka som sover.
 
Här är det lugnt  tror jag.
Vi skall nu kolla alla gäster så dom
har det bra och de som är
vakna skall nu har frukost. 
 
Och inne hos en gäst blir det
lite stressigt. Utåtageradet
gäst.
 
Tar en diskussion med chefen
om en arbetsskada.
 
Förmiddagen kom och gick, jag
skall nog ta en liten ute promenad i
solen. Nu är det utbildning och
sen är det  bara att skriva dagens händelse.
 
Nu kan jag ta Maria med mig hem 
och börja den lediga dagen
redan i kväll.
Middagen blir något nytt med köttfärslimpa. 
Man kan linda in vadsomhelst. 
In i ugnen. 
 
Gubbe tycker de är gott, jag har värk Hugo
så jag ligger i sängen. Äter min middag i sängen,
Vill inte gå upp, försöker koncentrera mig
på tv;n men det är inge ide.
Och som inte detta skall vara nog....sendrag jävla
sendrag helt olidligt. Jag ligger alldeles stilla med bena,
jag vill dra dom lite upp, krypa i hopp liksom....
smack rätt in i kaklet,
aj , aj, aj.
 
Upp hoppar rent hittar ett läge så jag kan
trycka ner benet och vips sendrag borta, lägger mig igen....
15 minuter senare samma... lägger mig
och 7 min senare igen. Så håller det på
till klockan 23,  när gubben lägger sig.
 
Han håller om mig och jag somnar.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER NANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0