Oh vad skönt...fredag

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 43
FREDAG 161028
Simon & Simone 
GRATTIS
DAGENS CITAT
 
Lev som i paradiset
 
Börja varje måltid med färsk frukt eller
råa grönsaker. "Alkaliska födoämnen"
förhöjer inte bara känslan av lugn -
de skänker också harmoni
åt måltiden
 
av: 
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan går i gång och jag har sovit som ett arsle i natt.
Tror jag har något galet på höger skinka.
Det smärtar....:)
 
Nå väl ny dag och då kör jag den agenda som är
bästa morgon rutiner. Säkra kort är alltid bra.
Dusch
Då skall jag ta frukost,
Med allt de inne bär.
Kolla nyheter och en sväng på Facebook.
En varm god mugg kaffe...
Sitter aldrig fel.
 
Då skall jag köra till jobbet, i regnet.
Plockar upp Maria först.
Mot jobbet och ett
morgonpass.
 
Allt flyter på och jag kan känna att jag hinner med massa saker. 
Städa förrådet, klä påslakan och kuddar, städa och vika lakan.
Gå ner med soppor och beställa bil till ny gäst.
 
men sen blev det bara tid att åka hem.
Skall handla lite godis till mina barnbarn.
Ari hämtar två tjejer från Salem och jag får
även över Linus som vill träffa kusinerna.
 
Korv blir det, vi äter ju inte det så ofta och då kan
det vara riktigt gott. Jag hoppas att det är
så pass att ungarna tycker om det.
Jag käka två...helt otroligt.
 
Jag skall nu lämna hem Linus så han får
vara med mamma och pappa ett tag.
Han åt sina köttbullar så det är OK.
 
Vi skall kolla lite på tv och mysa i dag, men då somnar lilla Joline
lilla trött mössan, Haylie vill inte sova. Hon hoppar runt och är
pigg när pappa kommer. Han skall mecka i hopp sängen.
 
Vet inte men tror det blev lite lugnt ny.
Skall kolla om Johanna sover också.
Bära in Haylie till min säng.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0