Oj nu är det många....

 
SUPER FARMORS BLOGG.
VECKA 44
Edith & Edgar
GRATTIS
DAGENS CITAT.
 
Sätt dig i baksätet 
 
Hur mycket du än tror att du gillar
bilkörning, så är det faktisk ganska påfrestande.
Välj baksätet (om du litar på föraren)
och passa på att vila dig under färden.
 
av;
Paul Wilson
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
När man vaknar av någons väckarklocka,
då jag har sovmorgon...hur tänker man då????
Inte alls kan jag lova. 
Nå väl jag är uppe nu och intar min frukost.
Det är inte OK att bli väckt men jag gillar
ju min frukost.
 
Så stöka lite i köket och se till att allt blir färdigt.
Nu skall jag njuta lite...
 
Och det blev nästan fullt vid bordet bara så där.
Vilken tur att jag har ett stort bord :)
Nu är det alla fall fullt hus.
 
Dagen är ett faktum och jag gör mitt bästa att
se till att det blir till min fördel.
 
Jag och Johanna är i centrum för att fixa nyckel
och "blipp" träffar på världens alla folk.
Jag tror jag bör undvika centrum he he he..
 
Så nu är vi klara då far vi hem.
Jag skall plocka disk innan jag far till
Camilla på lunch.
 
God sallad och en kaffe på detta.
Så man har inget att klaga på.
Allt är ju bara ok
 
Nu skall jag till jobbet, har en start tid 14.00
Väl där kommer man igång med jobbet så där på
stubben. Här skall delas kaffe och skriva in de gäster
som har kommit.
 
Nu är det rapport tid, får höra lite om saker som vi skall tänka 
på under kvällen och framförallt, medicin tider på dumma tider.
Vad dumma tider är????
 
Vi brukar oftast ha 8, 14, 20. Men ni kommer
även 06.00, 10.00 16.00, 18.00
dessa kan vara lite bökiga att
komma i håg.
 
Lydiah och jag är ett bra team och allt fungerar så bra.
Telefonen ringde och samtal från anhöriga.
Man tar dom och allt är bara bra.
 
Kvälls rutiner och så lite andra saker.
Kvälls målet är O´boy och smörgås.
Natten kommer och vi har bara  
en sak att stå i.
 
Nu skall vi sluta kvällen och se till att rulla hem.
Maria hänger på. Jag får parkera nere vid henne
Jimmie står på min parkering.
 
Nä väl hemma, fikar lite och äter gods kladdkakors muffins.
Mums vad god den var, för nu är den slut och jag skulle
kunna äta fyra till. Men ned inte så.
 
Sova nu
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0