Vilodagen med stort V

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 41
SÖNDAG 161016
DAG 290
Finn
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
De kläder du har på dig har ett tydligt
inflytande på ditt välbefinnande.
Löst sittande plagg,naturmaterial och
ljusa färger har lugnande inverkan.
 
Det är därför yogaläraren alltid
klär sig i vitt.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Har sovit ganska bra...
var uppe och kissa där runt fyra....
men sen så är det bara bar för jag somna om.
Kom upp vid sju och det är OK.
Även fast jag vill sova lite längre.
 
Frukost
Det är först på min lista i dag...
Inget går före det i dag.
Så nu är den klar och jag kan över gå i att titta på
vad som har hänt på nätets nyheter.
Och en titt på FB.
 
Kaffe får höja den stunden en smula.
Mmmmm gott.
 
Jag lägger mig i ett varmt bad,
det är ju bra för rygg och 
ömma leder.
 
Skönt som fasen. Jag kan känna att
detta är ett bra drag. Så nöjd.
Min arbetskollega  Camilla,
som inte jobbar med oss
längre, kommer och
hälsar på i dag
på jobbet. 
 
Jag skall försöka ta mig dit. Kan vara roligt.
Så vila en liten stund.  Men som jag har otur.....
Kan fasen inte svänga med handen, hur kommer
det gå på tisdag???
 
Nå väl såg ett meddelande att Camilla A är lite krasslig
så då var det väl tur i oturen för min del. 
Men nu skall jag jobba fram min dag.
 
Gubben far med sonen och kollar hus.
Jag slappar på soffan tills jag får kaffe besök av
fam..Karlsson/Westerberg
Kul och trevligt.
 
Får inte glömma att ta hem madrassen till flickorna sen.
Jag har lite att stå i ser jag. Min plupp till tvättstugan har fått
fötter...måste skaffa en ny.
 
Nå väl Thomas tog min bil hem för att tvätta sätena i den.
Dom är ju lite fläckiga, så det kommer dofta rent i
den nu, tack snälla svärson.
 
Så middagen skall Ari stå för i dag, innan den
tittar vi på en film. Jag tittar och Ari sover.
Jag gilla filmen, lite häxor och wolfs.
 
Nu god mat, Juhani är hemma och äter med oss, händer i bland.
Nu är det bara att in ta kvällen och göra det
bästa av den, lite TV och lite kaffe,
helt OK.
 
Slut i rutan.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0