Åter igen en ny dag.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
TORSDAG 160929
Mikael & Mikaela
GRATTIS
 
DAGENS CITAT
 
Tänk dig lugn
 
Tänk lugn. se lugna scener för ditt inre
öga. Försök att minnas rogivande ljud.
 
Du anar nog hur det kommer 
att kännas.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna av att jag drömmer att jag måste gå på toa....
det var långt dit he he he.
 
Nå väl ny dag och nya händelser, det finns fragment i alla dagr som
återkommer men annars är dagarna nya varje dag, jag kan ändra på saker
och göra dom mer till min fördel eller bara bättre.
 
Jag tycker att nya dagar är bara bra och att jag skapar dom för mig.
Så klart innehåller dom mina barn och barnbarn vänner och kollegor .
Men annars kan jag fixa med innehållet, hur jag vill,
hur jag känner och forma det mesta till min fördel.
 
Så klart kan det komma en olycka eller att man dlir sjuk eller
något annat oförutsett. Men i det stora hela är det jag som fixar och trixar.
Så jag tar och startar min dag och formar den.
 
Frukost
är nu på tapeten och jag njuter av den.
Har lite mail att gå igenom så
det är ju bara att börja.
 
Det är ju inte så roligt att behöva fara runt på morgonen.
Men eftersom dotter och man försovit sig var det lätt
att lämna Linus här så jag kan i lugn och ro gå till dagis
med han. 
  
Wilma hade Thomas glömt så hon var med Ukki i dag.
Juhani ville ha en liten tjänst av mig....
det regnar jö....
Ja ha ja
 
Jag skall själv vara i Salem 9.45 så en kopp
kaffe innan skall jag allt hinna med.
Här hos massösen blir det en behandling av denna värld.
Har ont når jag kommer..... har inget ont när jag går.
Helt magiskt.
 
Nu är det bara att plocka upp Maria och ta oss mot jobbet.
Pratar lite om mötet med facket och jag prata om mötet med SOL.
På jobbet stampar ACP in...Hej....Jag bara glodde
och fick ur mig----Va är du inte ledig???
 
Ett leende kom över ACP...Nä det tror jag inte he he he,
Uppenbart inte du är ju här. Ha ha ha ha. Snacka lite
och så....upp på avdelningen.
 
Här har vi nu en torsdag att förvalta med hela kropp och själ.
Dom har varit tre på morgonen och vi kommer att vara två
på kvällen.
 
Lite reflekton och lite rapport
Bra dag med bra stämning
och vi tar stämningen
vidare.
 
Kvällen går som en dans jag och Simon får en fantastisk 
kväll med allt i sin ordning. Klockan rinneri väg så middan
kommer och så kvälls kaffe.
 
Nu är det ju slut för i dag, har lämnat jobbet och kör he,.
Lämnade Evangeline uppe på branta backen,
lämnar Maria nere på Passvägen.
Och lämnar mig hemma.
 
Kaffe och relax.
Kolla tv i sängen.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0