Då är det en vilo dag.........

 
SUPER FARMORS BLOGG. 
V. 38
SÖNDAG 160925
Tryggve 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT. 
 
Börja julfriden nu.
 
Det har säkert krävts många försök 
under seklernas gång,  men julsånger 
och vaggvisor har en enastående 
förmåga att sprida frid. 
 
Använd dem (i tysthet) året om.
 
av
Paul Wilson 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
Jag vill nu ha en lån sov morgon......
Det kan vara skönt en morgon som denna.
Solen gör himlen vackert röd, gul, orange. 
 
Men som du förstår är jag vaken och har ingen 
sovmorgon.  Det är bara att ta sig upp och
fixa med frukost. 
 
Har nu njutit av den kan då bli lite tv till
kaffet......
Titta på min fina morgon.
 
Tidigt på morgonen
Så fin himmel 
Här 25 minuter senare.
 
Nå väl jag hoppar fram till lunchen som jag intog...
11.20 en liten pizza blir. Det räcker tycker jag.
Ari skall med Jimmie på lite jackt..:)
Jag skall egna mig åt
lite städning.
 
Jerry kommer upp han är hos Rickard men han skall
kolla lägenhet i Salem. Så då fick Jerry gå över till oss.
OK det var ju....konstigt.
Men kul att han kom med barnen.
Så sällan vi träffar dom.
 
Jimmie och fru med barn kommer upp på gatan, här skall jag ut och
hämta blommorna jag fick av gubben i förrgår.
Fina rosor.
 
så fick jag tre barn med mig upp,
Johanna, Amanda och Haylie.
Dom skulle minsann vara här hos mig.
 
Jag och Jerry prata lite om ditt och datt.
Barnen lekte och det var så bra det.
Rickard kommer tillbaka och då går Jerry
hem till han.
 
Och så är jag då ensam med tre barn, vi kollar tv och så hör jag
att Haylie leker med mina lyktor.... Oj dom är ju tända.
Ut dit hon står och ja där ligger den med stearin över allt :)
Ställer mig och fixar detta .
 
Sätter mig igen i soffan och säger åt Haylie att inte vara bakom soffan.
Farmor har en ljuslykta där som jag är lite rädd om.
Pang ja ha ja då åkte den i golvet .....
Det är bara att limma i hopp den så gott jag kan.
 
Jimmie kom då lagom att sätta dit de sista bitarna.
Den blir som bättre begagnad.
Den går nog att ha ändå.
 
Nu har alla lämnat mitt hus och jag skall hämta en "sjuk" unge på brinken.
Detta stora barn tror att man skall leva utan vatten och inte äta.
Det är så nyttigt....NOT.!!
 
Ja då tar jag hem han då, gubben fixar middagen.
Schnitzlar med råstekt potatis.
 Go mat.
 
Jag intar kvällspossetion och tittar lite på
FOX, Numbers
 
 God natt
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. 
//SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0