Helg.....och höst :)

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 38
LÖRDAG 160924
Gerhard & Gert
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Våga bara vara människa
 
Överlåt åt andra att vara perfekta, 
att vara fantastiska. Var nöjd med dig själv
som den du är - så blir du mycket mera
avslappnad.
 
av;
Paul Wilson 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Här kör jag så det ryker. Jag kommer att ha en lugn och
bra dag. Planera lite och se till att dagen rör sig 
sakta framåt, lagom hastighet.
 
Frukost står på tur, fixar fil musli
först och läser lite nyheter.
 
Här kommer kaffet, ny kokat och en så härlig doft.
Njuter ett bra stund och känner mig nöjd. 
Planerar för lunch behöver handla.
Så ner till Tumba. 
 
Hö, spån och lite mat.
Det är bra att kunna gå lugnt och
sansat.  Inge stress bara kolla runt och handla  
de jag vill ha.
 
Juhani ville ha lite handlat så jag kör ner till han.
Han passar Wilma på Brinken.  Två nätter 
ensam och måste fixa mat till sig.
 
Sitter en stund med han ute på altanen. 
Mysigt det är lugnt och William ligger på sitt favorit ställe. 
Jag lämnar dom för att ta mig hem.
 
En kille skall komma och hämta fyra råttornamn. 
Det är tungt men det går bra.
Min son med fru och barn kom och hjälpte till
med arrangemang få väck fyra burar.
 
Det blir lite kaffe/te drickande,  och lite snack om framtiden. 
Kan vara svårt med alla saker och så. Men jag skall 
nog fixa detta.
 
Dom åker hem och jag skall nu börja planera middag.
Kassler makaroner bra sås. Detta är lätt och gott.
Efterrätt. ..glass.
 
Jag och mannen skall fixa en sån där mysig
och lugn kväll.  Kolla tv, äta glass, dricka 
kaffe och fundera på livet.
 
I kväll kör FOX Miami CSI flera avsnitt.
Så jag kollar massa avsnitt.
Slappar i sängen så klart.
 
 Jag stänger butiken så 
 
Godnatt
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. . 
//SUPER GRANNY. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0