Ja ha då är det jobb....

 
SUPER FARMORS BLOGG,
VECKA 39
MÅNDAG 160926
Enar & Einar
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Det enkla skänker frid,
 
Ägna dig åt något med hela din uppmärksamhet
och ett öppet sinne, så finner du glädje och
spänning i det. En klase druvor.
Ett glas vatten. En äng.
Eller molnen på himlen.
 
Varje gång fyller du av lugn.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Vilken natt, har först vaknat 23.40 undra vad jag håller på med.
Sen fortsatte natten med uppvaknande,
01.30, 03.45.04.45.04.49, 04.52.
Klockan ringer 05.00
 
Upp och är lite vimmelkantig.men det är bara att ta tag i dagen.
Morgon rutinen är ett faktum och jag är på G nu,
njuter av frukost, läser lite på nätet.
 
Kaffe och min dag är 100%.
Hitta ett fint kort på min son.
Mystiskt kort men han sitter där vid sin
mormor & morfars grav.
 
Då är det bara att fara mot jobbet och göra sitt jobb.
Maria åker bil med mig och vi kommer till jobbet vid 06.50
Upp på avdelningen och så är det bara att höra om våra gäster.
 
Jag har inte full koll på vad som händer och jag har inte någon som helst
aning om vilka som skall hem/ är kortisar eller annat.
Snackar lita med kollegor och här ser man
Massa nytt, jobbar i dag med
bästa Simon och Bästa Johanna.
 
Det blev en sån där måndag som man inte vill ha...lite jobbigt.
Inte för att det var växel utan för att det blev massa plus saker.
När jag inte räknar med det och det blir.
jobbigt värre.
 
Då är det bara att köra rakt in i kaklet,
se till att allt fungerar och allt blir gjort.
Ja fixa täcken och kuddar,
jag fixa hem några gäster och skrev i life Care.
Glömt något??? säkert,
Kommer en dag på onsdag också.
 
Kan det vara sant???
Jo jag skicka hem en gäst utan sin rullator.
Till mitt försvar...den stod INTE i rummet.
Jag hitta den och jag får allt lämna den.
Dom bor i segersjö.
 
Nu är det läkartid X 2 jag skall med Juhani först,
sen är det min hjärtdoktor.
Mer med och det skall bli bra.
 
Nu en snabb visit i Salem, Nea och Jimmie behöver
extra förråd.... Dom skall fixa det i dag, jag plockar
två flickor från dagis. Glada blev dom.
 
Nu kom dom hem väldigt snabbt så jag han hem till tvättstugan.
Och här nere...men snälla, jag fattar inte. Glaset har
lossnat från tumlarens dörr.
Hur???
 
Så vi får allt hänga kläder i två timmar där nere.
Hoppas det blir torrt. Vi kämpade men det var inte torrt
Tar upp och hänger i huset överallt.
 
Nu är jag seg och slänger mig på sängen och 
intar kvälls position.
 
God natt.
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0