Ja haja. Jobba

 
SUPER FARMORS BLOGG. 
V . 37
Tisdag 160913
Sture 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT. 
 
Låt dig fångas av din 
andedräkt
 
När du lyssnar till ljudet av din andhämtning och
du faktiskt kan höra hur den kommer och går,
är lugnet inte långt borta.
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG. 
 
När man vaknar och känner liten täppt näsa en morgon som denna....
Ingen hit, här skall man inte vara förkyld. Men jag har ingen
feber....Så då är det bara att göra sig klar och starta dagen.
 
Frukost.... njuter av den i lugn och ro.
Tittar lite på nätet, vad har hänt i världen??
Nu är det bara att köra....
 
Kaffet är nu i min hand och skall njuta av de.
MMM så gott. 
 
En snäll mamma som jag är så kör jag ner min 
son till sin kompis.  Han ska jobba och 
blir körd av en kollega. 
 
Hem fixa i ordning mig för att ta mig till jobbet. 
Så lunch innan,slarvig lunch.
Kan man göra ibland. 
 
Så iväg. ...Nu är lugnet slut för nu kommer jag tillbaka. 
Skall jobba med ACP i dag. Skall bli så kul.
Men när jag är där händer det något.
 
Min rygg den värker Hugo vad gjorde jag.
Det går nog över hoppas jag.
Åker till våning ett, skall
Kopiera papper
till advokaten.
 
Massa papper blev det, och tre högar skall jag ha.
Men det blev lite oordning.  Lägger dom i min låda.
Fixar det senare.  
 
Möte i dag med chefen. APT och vi var
många där. Tårta fick vi. Det är ju super.
Lära känna chefen lite.
 
Men det blev lite konstiga saker, jo jag fstressen
de, men är det logiskt?  Vi har lite mycket 
sjuka just nu.  Det kan ju vara
stresse. 
 
Mötet tog t å timmar,  mycket att nämna.
Brandövningar en gång i månaden ,bra.
 Mindre med personal, ingen full
Betalning g vid semestern, 
mindre från kommun 
Vid sjukdagar.
 
Ok sämre för oss, hur fan kan de gå i hopp.
Skall kolla med facket. 
Pia Å bör veta om detta. Lika så om det
får plussa på detta som lön....
 
Nå väl nu skall jag jobba och planera eftermiddagen. 
Allt går bättre, det är bara min rygg som blir sämre 
för varje minut. Hur kommer detta gå.
 
Efter middagen blir det outhärdligt. 
Har lust att skrika.  Ont till tusen.
Hur skall det sluta.
 
Men timmarna går och nu får jag komma hem.
Hur jävla ont har man i ryggen......
asont hur skall detta gå??
Det är ju hur sjukt som hälst.
 
Nu är jag hemma och Ari masserar  in lite salva. 
Nu hoppas jag att smärtan släpper,
För nu öronen det  näst intill 
outhärdligt. 
 
Nu skall jag ta och lägga mig. 
God natt 
 
HAKUNA MATATA, 
Det är ord som är bra. 
//SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0