Jag är i Salem, på morgonen.

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 36
ONSDAG 160907
Kevin & Roy
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
Om du vill bli älskad,
så älska.
 
av;
Seneca
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
 
Ja när det ringer efter fem timmars sömn är det bara att kliva upp och
börja dagen, jag skall ju se till att barnen i Salem kommer dit de
ska nu på morgonen.
 
Men jag skall då först se till att komma i gång.
Så först dusch och så frukost.
En stilla a stund med ett
tyst hus.
 
 Lite nyhets flöde på FB och på Aftonbladet.
Då hör jag en gubbe komma gående.
Han har nu vaknat ur sin dvala.
 
Han skall köra mig till Salem då min lilla Bumbel bee är kaputt.
Så ledsen över det. Tur nog kommer han att bli fixad i dag.
En kompis till gubben som skall ta en titt på han.
 
Det är så oroligt nä han är "dålig", tänk om det blir mer fel???
Har då ingen lust.....Men hoppas nu på att dessa mecka Mulle killarna kan fixa 
min bil.
 
Ja ha ja då skall man till Salem då...Klockan 06.10 pip,
I centrum tar jag ut pengar till min bils lagnings satser.
Och så åker gubben vidare och jag går upp till Nea
som är uppe med tuppen.
 
Här är det tomt och stilla, barn och man sover...he he skönt.
Hinner ta en kaffe med Nea på balkongen.
Se där två uppe av fyra, förbereder
välling till två.
 
Då är det bara att säga hej då till föräldrarna och sen se till att ungarna  (de större) tar 
sig sin frukost, helst utan tjafs....men nej då fel på rostningen , får inte rosta
själv ,hon får mer bröd, och fan vilket gnäll.
 
Inga större problem?? Snälla lägg ner då....
Fixa din egen och var tyst.
Bäst att ta en kaffe till.
 
Så är det full spruta igen...men snälla vad är det att tjafsa om.
Vem står var och borsta tänderna.... Snälla!!!!
Och så skall man då gå...vad händer..???
OK sparkas...inte under min passning,
PH brinner av.
 
Allt slutar med att en vill inte se mig, prata med mig eller gå med mig.
OK gå då hej då.....Jag tar de andra tre. Så hissen ner och sen
tar jag två till dagis och den tredje går iväg till skolan.
 
Lämning av barn på dagis...lugnt och stilla, hejdå farmor...
Hej då trollungar. Sen skall jag vänta in bussen som kommer
om sju minuter. Kan ju sitta här och filosofera.
 
Få se glömde jag något uppe??? Överkasten lade Nea och Jimmie på,
Glasen på balkongen tog Nea in till diskmaskinen.
Toa + handfat avtorkat, brödet i skåpet,
avtorkade bord och bänk.
Nä allt klart.
 
Då så i Tumba och Lidl, handlar där i dag.
Tar bussen hem lång tråkig och jobbig backe.
Hemma plockar jag in och sen ringer jag till min son och berättar att
hans mamma brann av på två barn... Inte särskilt vuxet men jag hade sagt till
dom hela morgonen, jag gillar inte att tjata.
Några frågor på det???
 
Så nu skall min son Juhani och jag ta en lunch.
Sallad, kyckling. Vad annars...Jag blev helt slut efter lunch. 
Så en liten nap 
 
Jag blev väckt av min mobil och det var Jimmie. ..
Du får nog hämta tjejerna sa han....Nea är inte klar.
Ok jag hämtar dom vid 15.
 
Camilla ringer och frågar om hon skall köra mig till Salem. 
Ja tack vad snällt av dig.  Linuti får en stund med kusin Joline. 
Det blir bara bra.
 
Vi beslutar oss för att köpa en blomma till Nea.
Krya på dig...är alltid roligt att få.
Nu tar vi en fika med dom hemma.
 
De blev glada över att vi kom med upp.
Vi stanna nästan en timme. 
Nu är det bara att fara hem.
 
Camilla kör mig hem och då kan man säga att det
var toppen. Jag kom hem i bra tid.
Gubben var hemma och vi
har lilla Jack där.
 
Kul att han kom och hälsa på.
När jag får i mig middag blir det tyvärr helt 
Kaputt igen.
 
 Jag somna på soffan och Ari me. 
När han vaknar och kommer på att han skall 
vara i garaget för att se om min bil är klar. 
 
Väl hemma igen så känns det bra attha med bilen hem. 
Det känns bra med bromsarna så bra jobb är det.
 
Skall nu ta det lungt och invänta kvällen kolla på TLC.
Ari är och kör Jerry hem, Juhani sitter och spelar 
på datorn. 
 
Ha en skön kväll. 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0