Jag ger upp.......

 
SUPER FARMORS BLOGG.
V. 37
TORSDAG 160915
Sigrid & Siri
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
Sattsa på en
fruktskål
 
Ju vackrare din fruktskål är, ju mer väl fyld den är,
desto mindreär risken för att du skall ägna
dig åt onyttiga småätande som bara
förvärrar din stress.
 
Ät mer frukt så känner du dig mer avslappnad - 
det är den sköna sanningen.
 
Från boken;
Lugn och ro.
 
av; 
Paul Wilson
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG.
I dag är det tame fan inte roligt, kan inte andas utan att falla
i hopp, kan inte sitta utan knivhugg i ryggen,
kan inte göra något överhuvudtaget.
 
sitter i kö till vårdcentralens växel,
skall beställa tid till läkare.
Kan ju ta hela dan.
 
Fixar lite frukost som jag står och äter.....
Sitta är ju döden, fan vad sjukt arg jag kan bli.
Har ingen som helst lust med detta.
 
Får en tid hos läkaren 10.15 och Aleris ringer i morgon 10.35
Då är karusellen rullande. Läkaren på peka att jag hade varit förkyld
och är med det ett lätt mål att angripa.
Ryggskott....Tack för det.
 
En sjuksköterska kom och gam mig en spruta i ryggan.....
Aj ....Hon stack sen från ryggen neråt skinkan.
Det skall ta ett ta men brukar ha bra effekt på ryggskott.
En dos voltaren i sprut form Tack.
 
Ner till apoteket och hämta naproxen....
Morgon och kväll, lite extra med palexia också....
Ja detta blir nog fin fint.
 
Sjukskriven så klart, med order om att börja röra mer regelbundet...
he he he ja ha ja jo tar väl tag i simningen då....
Och lite power walk.
 
Nu har jag lunchat och skall lägga mig och vila min båg spända rygg.
Satan vad jobbigt det känns. Men till min stora glädje kännerjag att spruta 
ger en liten effekt.  Smärtan släpper en smula. Och jag får ner svanken. 
Helt underbart.  
 
Jag får hjälp av Camilla med middagen, hon fixa kyckling och baka en kaka. 
Ris och sås till kycklingen och kaffe till kakan.  Hon åker hem med Linus där runt 19, killen skall sova.
Jag skall lägga mig för att vila.
 
Härlig kväll med tv tittande och lite slö tid.
Planerar att starta promenader i
morgon. 
 
Säger god natt nu.
 
HAKUNA MATTATA,
Det är ord som är bra.
//SUPER GRANNY
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0